۲۴ مهر ۱۴۰۲، ۱۵:۴۹
کد خبرنگار: 1180
کد خبر: 85260417
T T
۰ نفر

برچسب‌ها

شرکت‌های دانش‌بنیان نیاز به یک مجموعه تخصصی قضایی دارند

اهواز - ایرنا - رییس پارک علم و فناوری خوزستان گفت: رسیدگی به مسائل حقوقی شرکت‌های دانش‌بنیان نیاز به یک ‌مجموعه کاملا تخصصی قضایی دارد.

به گزارش ایرنا محمد راضی جلالی روز دوشنبه در آیین راه اندازی شعبه تخصصی شورای حل اختلاف پارک علم و فناوری در اهواز بیان کرد: مسائل و مشکلات حقوقی شرکت‌های دانش‌بنیان باید به صورت کاملا تخصصی و توسط قضات کارشناس در این حوزه حل شود.

وی گفت: به همین دلیل با همکاری دستگاه قضایی استان، فعالیت شعبه شورای حل اختلاف تخصصی به منظور رسیدگی به مسائل حقوقی شرکت‌های دانش‌بنیان در ساختمان پارک علم و فناوری خوزستان آغاز شده است.

راضی جلالی ابراز امیدواری کرد: راه اندازی این ‌شعبه تخصصی می تواند در حل مسائل و مشکلات این‌ مجموعه اثر گذار باشد.

رییس پارک علم و فناوری خوزستان ادامه داد: شرکت‌های دانش‌بنیان در قراردادهای منعقد شده، در جایگاه پیمانکار قرار دارند اما عملکرد آنها بر خلاف سایر قراردادهای پیمانکاری بر پایه علم و دانش است و به حمایت دستگاه قضا برای رفع چالش‌های حقوقی نیازمند هستند.

مدیرعامل شرکت دانش بنیان "پیمان تحکیم" نیز در سخنانی اعلام کرد: همواره احساس خلاء وجود یک شعبه تخصصی پیگیری مسائل حقوقی شرکت‌های دانش‌بنیان وجود داشت.

نعمت الله نمازی با اشاره به درگیر شدن شرکت‌های دانش‌بنیان با حوزه کارگری، راه اندازی شورای حل اختلاف کارگری برای حل مشکلات این بخش در پارک علم و فناوری استان را ضروری عنوان کرد.

وی اضافه کرد: متاسفانه زایش و ایجاد شرکت‌های جدید بدون علم و آگاهی لازم، مشکلاتی را در این حوزه ایجاد کرده است.

مدیرعامل شرکت "بهادر صنعت کارون" نیز در ادامه این آیین با بیان اینکه شرکت‌های دانش بنیان نوپا هستند و ساختار منسجم حقوقی ندارند توضیح داد: تمام قرادادهای منعقد شده توسط این شرکت‌ها یک جانبه و به نفع طرف قرارداد است و همین موضوع بعضا زمینه بروز برخی مشکلات را فراهم کرده است.

علی اکبر مشهدی زاده با ابراز گله‌مندی از ضعف و کمبود کارشناس امور پیمانی در بدنه دستگاه قضا ادامه داد: این ضعف مشکلاتی را برای حل مسائل حقوقی شرکت‌های دانش‌بنیان ایجاد کرده است.

وی گفت: رئیس اداره کل بازرسی خوزستان در مکاتبه‌ای با رییس کل دادگستری استان خواستار تعیین یک نماینده حقوقی برای پیگیری امور حقوقی شرکت‌های دانش‌بنیان در دستگاه قضا شد اما متاسفانه این موضوع تا کنون محقق نشده است.

به گزارش ایرنا، شعبه تخصصی شورای حل اختلاف شرکت های دانش بنیان در ساختمان پارک علم و فناوری خوزستان امروز با حضور جمعی از مدیران شرکت‌های دانش‌بنیان و رییس توسعه حل اختلاف استان افتتاح شد.

بر اساس این گزارش ۱۳۸ شرکت دانش بنیان در خوزستان فعال است.

اخبار مرتبط

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha