۲۴ مهر ۱۴۰۲، ۱۵:۳۰
کد خبرنگار: 5368
کد خبر: 85260487
T T
۰ نفر

برچسب‌ها

پروندهٔ خبری

تاکید پادشاه اردن بر اقدام بین‌المللی برای توقف جنگ در غزه

تهران-ایرنا- پادشاه اردن در سخنانی در جریان دیدار با نخست‌وزیر انگلیس در لندن، بر اهمیت تحرک و اقدام فوری جامعه بین‌المللی برای توقف جنگ در نوار غزه و جلوگیری از کشیده شدن آن به کرانه باختری تاکید کرد.

به گزارش روز دوشنبه ایرنا از شبکه الجزیره، «عبدالله دوم» پادشاه اردن در دیدار با «ریشی سوناک» نخست‌وزیر انگلیس در لندن در این باره اظهار داشت: جلوگیری از ورود غذا، آب و برق برای استفاده غیرنظامیان بی‌گناه در نوار غزه، جنایتی جنگی است که جهان باید آن را محکوم کند.

وی همچنین بر ضرورت باز کردن گذرگاه‌های انسانی برای ورود کمک‌های فوری پزشکی و امدادرسانی به نوار غزه تاکید کرد.

پادشاه اردن با هشدار نسبت به هرگونه اقدام رژیم صهیونیستی برای کوچاندن اجباری فلسطینی‌ها از نوار غزه، گفت:چنین اقدامی نقض قانون بین المللی و قوانین انسانی است و پیامدهای فاجعه‌باری را برای کشورهای منطقه به همراه خواهد داشت.

عبدالله دوم همچنین مخالفت خود را با انتقال بحران به کشورهای همسایه و پیچیده کردن مسئله آوارگان فلسطینی اعلام کرد.

وی تصریح کرد: جامعه بین‌المللی باید سیاست مجازات جمعی علیه ساکنان نوار غزه را رد و محکوم کند.

پادشاه اردن پیشتر هم درپی تشدید تنش در فلسطین اشغالی، در سخنانی بر موضع ثابت کشورش در دفاع از مسئله عادلانه ملت فلسطین تاکید کرده و گفته بود: منطقه بدون صلح عادلانه و همه جانبه مبتنی بر راه حل «دو دولتی» از ثبات و امنیت برخوردار نخواهد شد.

عبدالله دوم گفته بود: منطقه بدون صلح عادلانه و همه جانبه مبتنی بر راه حل «دو دولتی» از ثبات و امنیت برخوردار نخواهد شد.

با ورود عملیات طوفان الاقصی به دهمین روز خود و ادامه کسب پیروزی‌های کم نظیر توسط رزمندگان مقاومت در نبرد علیه رژیم صهیونیستی، ارتش اسراییل که از مقابله با رزمندگان فلسطینی مستاصل شده با بمباران جنون آمیز مناطق مسکونی، درمانی، مساجد و مکان‌های تجمع آوارگان فلسطینی در غزه، ۲۷۵۰ فلسطینی که اکثر آنها کودک و زن هستند را به شهادت رساند.

رژیم جعلی صهیونیستی که تاکنون تلاش‌هایش برای توقف عملیات مقاومت در سرزمین های اشغالی به جایی نرسیده و سران این رژیم هنوز در شوک شکست بی نظیر مقاومت فلسطین به سر می برند، همچنان غیر نظامیان فلسطینی را هدف قرار می دهند و به دنبال کوچ اجباری فلسطینیان با تبدیل کردن غزه به زمین سوخته می‌گردند.

بر اساس گزارش‌های رسمی تاکنون ۹ هزار و ۷۰۰ فلسطینی دیگر نیز در اثر بمباران های رژیم صهیونیستی زخمی شده‌اند.

اخبار مرتبط

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha