اخبار ضدونقیض‌ در فدراسیون پرورش اندام؛ انتقامی که به بهانه دوپینگ گرفته می‌شود؟

تهران- ایرنا- فدراسیون پرورش اندام دلیل تعلیق مهدی جابری را تغییر داد و مدعی شد که او در تست دوپینگ حاضر نشده است.

به گزارش ایرنا، مهدی جابری در مسابقات قهرمانی آسیا پرورش اندام موفق شد با پیراهن تیم ملی عنوان قهرمان قهرمانان بادی‌بیلدینگ را کسب کند اما پس از گذشت حدود ۵۰ روز از این موفقیت، فدراسیون بدنسازی ایران جابری را قبل از مسابقات جهانی تعلیق کرد.

سایت رسمی فدراسیون به دلیل این تعلیق را مثبت شدن تست دوپینگ جابری دانست اما خود ورزشکار در گفت‌وگو با خبرنگار ورزشی ایرنا اظهار داشت که اصلا هیچ تستی نداده و شخصی که از دوستان نزدیک ریاست فدراسیون است، جای او تست داده است.

اخبار ضد و نقیض‌ در فدراسیون پرورش اندام؛ انتقامی که به بهانه دوپینگ گرفته می‌شود؟
تصویر خبر اول فدراسیون بدنسازی که ساعتی بعد، متن آن تغییر پیدا کرد

پس از گذشت زمان کمی مصاحبه ایرنا با مهدی جابری، سایت رسمی فدراسیون با تغییر خبر خود، دلیل دیگری برای تعلیق این ورزشکار بیان کرد و مدعی شد که این ورزشکار به علت امتناع از تست دوپینگ تعلیق شده است.

اخبار ضد و نقیض‌ در فدراسیون پرورش اندام؛ انتقامی که به بهانه دوپینگ گرفته می‌شود؟
خبر تغییر یافته از سوی سایت فدراسیون بدنسازی

تغییر دلیل تعلیق جابری از سوی فدراسیون این شائبه را برای مخاطبین به وجود آورد که این فدراسیون تعلیق جابری را به خاطر انصراف او از تیم ملی اعزامی به مسابقات جهانی انجام داده است.

قبل از برگزاری انتخابی تیم ملی اعزامی به مسابقات جهانی، رئیس فدراسیون مدعی شد که مهدی جابری پشیمان است و می‌خواهد که به رقابت‌های ما باز گردد اما جابری این مسئله را منکر شد و پس از مدتی مشخص شد که چنین مکالمه‌ای صورت نگرفته است. ماجرا از این قرار بود که رئیس هیئت استانی ایلام از ورزشکار خواسته بود که به مسابقات بیاید و درخواستی از طرف جابری وجود نداشت.

سازمان جهانی مبارزه با دوپینگ (WADA)، فعالیت کمپانی IFBB که فدراسیون ایران نیز زیر مجموعه آن است را تا زمان برآوردن الزامات، به حالت تعلیق درآورده است. با این حال سوال مهم‌تر این است که تست‌های دوپینگ برای مسابقات آسیایی را کدام ارگان و یا سازمانی گرفته که تاییدیه جهانی داشته باشد؟

اخبار ضد و نقیض‌ در فدراسیون پرورش اندام؛ انتقامی که به بهانه دوپینگ گرفته می‌شود؟

اخبار مرتبط

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha