طوفان‌الاقصی ارکان رژیم اسرائیل را به لرزه انداخت/مسئولیت تاریخی، دینی و انسانی جهان اسلام

تهران- ایرنا- دبیرشورای عالی سیاسی یمن در گفت و گو با خبرنگار گروه بین الملل ایرنا تاکید کرد: عملیات «طوفان الاقصی» پایه های رژیم صهیونیستی را به لرزه انداخت و آغازی بر پایان توهم ارتش شکست ناپذیر بود و همه کشورهای اسلامی مسئولیت تاریخی، دینی و انسانی در دفاع از فلسطین دارند.

«یاسرالحوری» روز چهارشنبه در گفت و گو با ایرنا تصریح کرد: این عملیات در زمان مناسب خود انجام شد و حق ملت فلسطین و همه مبارزان آن سرزمین در مقابله با محاصره و جنایت های دشمن صهیونیستی در غزه و سراسر فلسطین بود.

وی اضافه کرد: وظیفه همه کشورهای اسلامی است که به مسئولیت تاریخی، دینی و انسانی خود در دفاع از فلسطین و تلاش برای آزادسازی و تطهیر آن از لوث رژیم غاصب عمل کنند.

الحوری افزود: موضوع فلسطین وارد مرحله ای جدید شده است و برغم همه جنایت هایی که رژیم صهیونیستی مرتکب می شود، از مرحله دفاع وارد مرحله هجوم شده است و در این شرایط، نباید فلسطین و مقدسات اسلامی و مسیحی آن را تنها گذاشت.

وی بیان کرد: این غده سرطانی همانطور که امام خمینی (ره) فرمودند باید برای تضمین امنیت جهانی و تضمین امنیت امت های اسلامی و عربی ریشه کن شود.

دبیرشورای عالی سیاسی یمن گفت: محور جهاد و مقاومت در بیداری کامل بسر می برد و برای ورود به نبردی راهبردی که همه میدان ها را علیه دشمن صهیونیستی متحد خواهد کرد، درآماده باش کامل است.

الحوری افزود: ملت های آزاده نیز که به صورت میلیونی در همه کشورها برای دفاع و پشتیبانی از فلسطین و آرمان فلسطین به خیابان ها آمده و همراهی جامعه جهانی تحت تسلط صهیونیست ها را با این جنایت ها محکوم کردند، بیدار شده اند.

وی اضافه کرد: در سایه ادامه جنایت های رژیم صهیونیستی در غزه و سراسر فلسطین، این حمایت ها باید به صورت های مختلف وارد مرحله اجرایی و عملی شود.

الحوری خطاب به دولت های عربی که روابط خود را با رژیم صهیونیستی عادی سازی کرده اند، گفت: رژیم صهیونیستی که قادر به دفاع از خود نیست، چگونه می تواند از دیگران دفاع کند و امنیت آن ها را تامین کند.

دبیرشورای عالی سیاسی یمن تصریح کرد: این معادله (توهم) دیگر وجود ندارد و از ابتدا نیز توسط ابزارهای رسانه ای در خدمت و در اختیار صهیونیست ها تبلیغ می شد و ضعف حکام دست نشانده غرب، آن ها را قربانی این دروغ بزرگ کرد.

الحوری افزود: این حکام که بسیار با اراده ملت های خود فاصله دارند باید در موضوع عادی سازی روابط با اشغالگران که خیانت به امت اسلامی و آرمان های آن و بویژه آرمان فلسطین است، بازنگری کنند زیرا اگر به این مسیر ادامه دهند، ملت ها برضدشان بپا خواهند خاست.

وی اضافه کرد: یمن به عنوان سرزمین جهاد و پایداری و پیروزی که در طول ۹ سال توانست ائتلاف متجاوزان را به خاک مذلت بنشاند، می تواند بیشترین حمایت و پشتیبانی را از فلسطین داشته باشد.

الحوری گفت: موضع و سخنان سید عبدالملک بدرالدین الحوثی رهبر انقلاب ملت یمن در این باره صریح و روشن بود و چگونگی مشارکت و هماهنگی با محور مقاومت در نبرد آزادسازی و حمایت از فلسطین را تعیین کرد.

وی بیان کرد: این موضعگیری شجاعانه و صریح تاکیدی بر موضع ثابت یمن است که فلسطین را قطب نمای امت های اسلامی و عربی و موضوع اصلی و انگیزه جهاد و مبارزه می داند.

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha