برگزاری جلسه ستاد «روز مازندران» با گویش محلی

ساری- ایرنا- معاون سیاسی، امنیتی و اجتماعی استاندار مازندران جلسه ستاد برنامه ریزی "روز مازندران" را با گویش محلی برگزار کرد.

به گزارش روز دوشنبه خبرنگار ایرنا، این جلسه که با حضور مدیران دستگاه‌های اجرایی و فرهنگی، تشکل های مردم نهاد حوزه اجتماعی و حضور فرمانداران استان به صورت "ارتباط تصویری" در استانداری مازندران برگزار شد، روح الله سلگی با اشاره به نامگذاری روز "۱۴ آبان ماه به‌عنوان روز ملی مازندران" در تقویم رسمی کشور، گفت: روز مازندران تجلی هویت تاریخی و دینی مردم این استان است که داوطلبانه دین مبین اسلام را در آغوش گرفتند.

وی با بیان این که، روز مازندران "باطل السحر" توطئه‌های دشمنان برای زدودن و محو ارزش های فرهنگی دیار علویان است، اظهار کرد: این روز تاریخی باید با حضور همه فرهیختگان، نامداران و چهره های شاخص عرصه های گوناگون استان فارغ از گرایش های سیاسی گرامی داشته شود.

معاون استاندار مازندران با تاکید بر لزوم احیای سنت های بومی و آیینی مازندران که در هجوم بی امان فرهنگی در حال فراموشی است، افزود: تدوین پیوست فرهنگی با تکیه بر ارزش های بومی مردم استان برای گرامیداشت این روز تاریخی ضرورت دارد.

سلگی با بیان این که، اجرای ویژه برنامه های هنری، فرهنگی و جشنواره‌های محلی با محوریت بومی در آیین روز مازندران در دستور کار است، گفت: اجرای برنامه های شادی آفرین و نشاط اجتماعی برای خنثی سازی نقشه های شوم معاندان که در پی عُزلت و رخوت جوانان این سرزمین هستند، باید در دستور کار قرار گیرد.

برگزاری جلسه ستاد «روز مازندران» با گویش محلی

وی، بازخوانی ریشه های تاریخی و فرهنگی در مسیر اعتلای تمدنی ایران اسلامی را کار ارزشی و شایسته تقدیر دانست و افزود: مردم مازندران در طول تاریخ با پرورش چهره های اثرگذار ملی و دینی مانند "حسن بن زید علوی، شیخ فضل الله نوری، شیخ سربداران، علامه حسن زاده آملی، آیت الله جوادی آملی و شهدای تابناک و حماسه آفرین دوران دفاع مقدس مانند حاج بصیر، طوسی وامثال آنها" نقش بی بدیلی در تکوین تاریخ پرافتخار دیار علویان داشتند.

این مسوول با تاکید بر لزوم جریان سازی فرهنگی پیرامون ارزش های بومی و تاریخی دیار علویان از برگزاری همایش محوری روز مازندران در روستای صالحان کجور در ۱۴ آبان امسال خبرداد و افزود: دستگاه‌های فرهنگی مانند فرهنگ و ارشاد اسلامی، آموزش و پرورش و نیز شهرداری‌ها و صداوسیمای تبرستان باید با اجرای برنامه های شاد و آیینی بارویکرد بومی و سنتی و مشارکت مردم و نخبگان و فرهیختگان استان در بزرگداشت این روز تاریخی بکوشند.

معاون استاندار مازندران، نقش فرمانداران در اجرای برنامه های روز مازندران را محوری دانست و افزود: با همکاری دهیاران ویژه برنامه های فرهنگی با نشانه های محلی به مناسبت روز مازندران در روستاهای این استان اجرا خواهد شد.

در این جلسه برخی از مدیران دستگاه‌ها و فرمانداران استان برنامه‌های دستگاه متبوع برای بزرگداشت روز مازندران را ارائه کردند.

اخبار مرتبط

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha