برخی از رشته‌های مهارتی کاردانش نیاز به بازنگری دارد

تهران- ایرنا- مدیرکل دفتر برنامه‌ریزی و آموزش‌های هنری وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی با بیان اینکه برخی از رشته‌های مهارتی شاخه کاردانش نیاز به بررسی و بازنگری دارد، گفت: ملاک بررسی رشته‌ها و استانداردهای درسی در شاخه کاردانش براساس تلفیقی از اسناد بالادستی موجود در وزارت آموزش و پرورش و چارچوب صلاحیت حرفه‌ای ملی است.

به گزارش ایرنا از روابط عمومی معاونت هنری وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی، پنجمین جلسه کارگروه بررسی استانداردهای مهارتی بخش فرهنگ و هنر با حضور محمد حسین اسماعیلی مدیرکل دفتر برنامه‌ریزی و آموزش‌های هنری، نمایندگان دفتر آموزش دوره دوم متوسطه فنی و حرفه‌ای و کاردانش، دفتر تالیف کتاب‌های درسی فنی و حرفه‌ای و کاردانش و کارشناسان دفتر آموزش دوشنبه -۲۴ مهرماه- برگزار شد.

اسماعیلی با تشکر از تشکیل جلسه با بررسی اقدامات صورت گرفته توسط این کارگروه درحوزه آموزش‌های مهارتی کاردانش گفت: ملاک بررسی رشته‌ها و استانداردهای درسی در شاخه کاردانش براساس تلفیقی از اسناد بالادستی موجود در وزارت آموزش و پرورش و چارچوب صلاحیت حرفه ای ملی است.

برخی از رشته‌های مهارتی کاردانش نیاز به بازنگری دارد

مدیرکل دفتر برنامه‌ریزی و آموزش‌های هنری وزارت فرهنگ گفت: با تشکیل جلسات این کارگروه رشته‌های گرافیک و فتوگرافیک از شاخه فنی و حرفه‌ای و گرافیک رایانه از شاخه کاردانش مجددا مورد بررسی و بازبینی قرار گرفته و درنظر است رشته‌ای جدید با استانداردهای مشخص در گروه گرافیک بررسی و تصویب شود.

وی با تاکید بر ضرورت به روز رسانی رشته‌های مهارتی در بخش کاردانش خاطرنشان کرد: برخی از رشته‌های مهارتی شاخه کاردانش نیاز به بررسی و بازنگری دارند و امیدوارم با تشکیل این کارگروه و با تعامل و همکاری دفتر تالیف کتب درسی فنی حرفه‌ای کاردانش و دفتر آموزش دوره دوم متوسطه فنی حرفه‌ای کاردانش در پیشبرد اهداف کارگروه بتوانیم به نتایج پرباری برسیم.

در ادامه کارشناسان زیرگروه‌های تخصصی هر سه دفتر فنی و حرفه‌ای و کاردانش آموزش و پرورش، دفترتالیف کتب درسی آموزش و پرورش و دفتربرنامه ریزی و آموزش‌های هنری استانداردهای تدوین شده را بررسی و نظرات خود را اعلام کردند.

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha