۲۴ مهر ۱۴۰۲، ۱۷:۳۹
کد خبرنگار: 965
کد خبر: 85260627
T T
۰ نفر

برچسب‌ها

معاون فرماندار: موضع فرمانداری دزفول اصلاح آب بهای کشاورزی است

دزفول – ایرنا –  معاون ‌امور برنامه ریزی فرمانداری ویژه دزفول با اشاره به انتقاد برخی از کشاورزان نسبت به افزایش غیرمتعارف آب بها گفت: موضع فرمانداری و جهاد کشاورزی دزفول اصلاح آب بهای کشاورزی است.

به گزارش ایرنا، سیدعلی پژمان روز دوشنبه در دومین کارگروه کشاورزی و منابع طبیعی دزفول در سالن نشست‌های فرمانداری این شهرستان افزود: کارگروه قیمت گذاری آب بهای کشاورزی روزهای آینده با حضور دستگاه‌های مرتبط و همچنین نمایندگان صنف کشاورزی در دزفول برگزار می‌شود.

وی با تاکید بر لزوم افزایش تعامل میان ادارات دزفول به منظور کمک به کشاورزان این شهرستان ادامه داد: باید آب بهای کشاورزی به گونه‌ای باشد که کشاورزان ترغیب به انعقاد قراداد با امور آب شوند و تخلف در این زمینه به حداقل برسد.

معاون فرماندار دزفول گفت: برخی کشاورزان از افزایش ۴۰۰ درصدی آب بهای برخی از محصولات خبر می‌دهند که اگر صحت داشته باشد باید این قیمت‌ها اصلاح شود.

وی با اشاره به ظرفیت‌های تجاری و تاریخی بازار دزفول ادامه داد: بازار دزفول با قرن‌ها قدمت یکی از ارکان مهم اقتصادی این شهرستان بوده و به خوش نامی در کشور مطرح است.

پژمان با بیان اینکه بازار و بازاریان دزفول در کشور زبانزد هستند، گفت: فرمانداری دزفول خود را پاسدار بازار خوش نام و بازاریان مومن این شهر می‌داند و باید همه دستگاه‌ها نیز در این مسیر گام بردارند و از انتشار اخباری که موجب خدشه به آن شود جلوگیری کنند.

وی ادامه داد: دزفول در بخش کشاورزی دارای ظرفیت‌های کم نظیر در کشور است که برگزاری جشنواره برای معرفی این ظرفیت‌ها باید در دستور کار جهاد کشاورزی قرار گیرد.

معاون فرماندار دزفول پرورش خاویار را یکی از ظرفیت‌های مهم این شهرستان دانست و گفت: ایجاد دهکده خاویار دزفول در دستور کار است و پیگیری‌هایی در این زمینه انجام شده است که این دهکده می‌تواند نقش مهمی در تولید و اشتغال در این شهرستان ایفا کند.

به گزارش ایرنا، شبکه آبیاری دز از طریق ۷۴۰ کیلومتر کانال اصلی و فرعی بیش از ۱۰۰ هزار هکتار از اراضی کشاورزی غرب و شرق رودخانه دز و منطقه سبیلی در شمال دزفول را آبیاری می‌کند.

تعداد واحدهای گلخانه‌ای فعال دزفول ۲ برابر می‌شود

مدیر جهاد کشاورزی دزفول نیز در این نشست گفت: هم اکنون ۲۷ گلخانه فعال در شهرک گلخانه‌ای دزفول وجود دارد که با تکمیل ۶۰ واحد گلخانه در حال آماده سازی طی چند ماه آینده این تعداد به ۲ برابر افزایش می‌یابد.

بهروز قمرزاده افزود: شهرک گلخانه‌ای دزفول ظرفیت ۱۸۵ واحد گلخانه را دارد که به دلایل مختلف بخش زیادی از ظرفیت‌های این شهرک فعال نشده است.

وی ادامه داد: رفع موانع تکمیل واحدهای گلخانه‌ای شهرک گلخانه‌ای دزفول به عنوان اولویت در دستور کار است و با اقدام‌های انجام شده ۵۰ درصد واحدهای گلخانه‌ای این شهرک وارد مدار تولید می‌شود.

مدیر جهاد کشاورزی دزفول با بیان اینکه انتقال کشت سبزی و صیفی به گلخانه‌ها به عنوان اولویت در دستور کار جهاد کشاورزی قرار گرفته است، بیان کرد: بازدهی هر هکتار گلخانه ۱۰ برابر بیشتر از کشت محصول در فضای باز است به همین دلیل رویکرد جهاد کشاورزی بهره گیری از ظرفیت گلخانه‌ای برای کشت سبزی و صیفی است.

وی با بیان اینکه جهاد کشاورزی دزفول و تمام زیرمجموعه‌های این اداره اقدامات مهمی برای رشد و تحول در تولید طی ۲ سال اخیر داشته داده‌اند، تاکید کرد: دستاوردهای مهمی در بخش تولید و کشاورزی دزفول به دست آمده است که انعکاس این اخبار می‌تواند موجب افزایش امید جوانان و نشاط در بخش تولید شهرستان شود.

قمرزاده ادامه داد: برگزاری جشنواره نان، تکمیل زنجیره گیاهان دارویی، تکمیل و توسعه گلخانه‌ها و همچنین تجلیل از کشاورزان نمونه و خانواده‌های تولید کنندگان برتر به عنوان اولویت در حال پیگیری است.

وی با بیان اینکه موانع پایانه صادرات محصولات کشاورزی دزفول باید برداشته شود، افزود: فعال سازی پایانه صادرات محصولات کشاورزی دزفول نباید به حرف و شعار محدود شود و باید تمام ظرفیت های شهرستان برای گره گشایی از این زیرساخت مهم بسیج شود.

به گزارش ایرنا، با توجه به کمبود منابع آبی، سیاست حمایت از سرمایه گذاری در کشت گلخانه ای از سوی دولت های مختلف به صورت جدی دنبال شده و ایجاد شهرک های گلخانه ای در شهرهای مختلف کشور نیز قدم موفقی در راستای پیاده سازی این سیاست ها بوده است اما در این میان شهرستان دزفول به دلایل مختلفی از قافله جا مانده و چرخ تولید در مجتمع گلخانه ای دزفول لنگ می‌زند.

شهرک گلخانه‌ای دزفول با ظرفیت ۱۸۵ واحد گلخانه ای برای افزایش تولیدات سبزی و صیفی در نظر گرفته شده اما به دلایل مختلفی بخش قابل توجهی از این ظرفیت همچنان بدون استفاده باقی مانده است.

اخبار مرتبط

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha