۲۴ مهر ۱۴۰۲، ۱۹:۰۶
کد خبرنگار: 815
کد خبر: 85260675
T T
۰ نفر

برچسب‌ها

پروندهٔ خبری

حضور مقامات آمریکایی در مصر و هراس از نزدیک شدن به مرز غزه

نیویورک -  ایرنا-  یک مقام آمریکایی همزمان با تشدید جنگ میان نیروهای مقاومت فلسطین و رژیم اسرائیل اعلام کرد  که مقامات آمریکایی در  شهر اسماعیلیه مصر مستقر شده اند «تا آنجا که شرایط اجازه می دهد به مرز» بین مصر و غزه نزدیک شوند.

به گزارش ایرنا از نیویورک، گذرگاه بین غزه و مصر تنها گذرگاه باقیمانده برای ارائه کمک است، اما در اکثر روزهای هفته گذشته بسته بوده و کمک های بشردوستانه در سمت مصر انباشته شده است و نه ساکنان غزه و نه اتباع خارجی نتوانسته‌اند از این مرز عبور کنند.

در همین حال، آمریکایی‌های ساکن غزه که با سی‌ان‌ان صحبت کرده اند، اعلام‌ کرده اند که شانسی برای ورود به مصر نداشتند و به رغم اظهارنظر مقامات آمریکایی مبنی بر بازگشایی گذرگاه رفح، این مسیر همچنان بسته است.

یکی از خانواده های ساکن غزه به سی ان ان گفت که از ساعت ۹ صبح به وقت محلی روز سه شنبه در رفح بوده اند و گذرگاه همچنان بسته است.

همزمان یک کشتی تفریحی رویال کارائیب حامل اتباع آمریکایی از بندر حیفا به مقصد قبرس حرکت کرد.

سفارت آمریکا در سرزمین های اشغالی فلسزین روز یکشنبه اعلام کرد که این کشتی روز دوشنبه اسرائیل را ترک‌ کرده و پس از سفر ۱۰ تا ۱۲ ساعته به بندر لیماسول در قبرس خواهد رسید.

به گزارش ایرنا از شبکه الجزیره ، دفتر اطلاع رسانی دولتی در نوار غزه از ادامه حملات رژیم صهیونیستی به این باریکه و افزایش شمار شهدای آن به ۲ هزار و ۸۰۸ نفر خبر داد.

کودکان و زنان بی‌گناه بیشترین قربانیان حملات غیر انسانی و وحشیانه ارتش رژیم صهیونیستی به نوار غزه هستند.

به گزارش ایرنا، با ورود عملیات طوفان الاقصی به دهمین روز خود و ادامه کسب پیروزی‌های کم نظیر توسط رزمندگان مقاومت در نبرد علیه رژیم صهیونیستی، ارتش اسراییل که از مقابله با رزمندگان فلسطینی مستاصل شده به بمباران جنون آمیز مناطق مسکونی، درمانی، مساجد و مکان‌های تجمع آوارگان فلسطینی در غزه و همچنین قتل کودکان و زنان بی‌گناه روی آورده است.

رژیم آپارتاید اسرائیل که تاکنون تلاش‌هایش برای توقف عملیات مقاومت در سرزمین های اشغالی به جایی نرسیده و سران این رژیم هنوز در شوک شکست بی نظیر مقاومت فلسطین به سر می برند، همچنان غیر نظامیان فلسطینی را هدف قرار می دهند و به دنبال کوچ اجباری فلسطینیان با تبدیل کردن غزه به زمین سوخته می‌گردند.

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha