۲۴ مهر ۱۴۰۲، ۲۲:۲۴
کد خبرنگار: 3131
کد خبر: 85260773
T T
۰ نفر

برچسب‌ها

مشکلات خراسان‌شمالی با حضور وزیر کشور بررسی شد

بجنورد- ایرنا- مشکلات خراسان شمالی امروز(دوشنبه) در نشست مشترک استاندار خراسان شمالی و معاونان استاندار با حضور وزیر کشور بررسی شد.

به گزارش ایرنا از روابط عمومی استانداری خراسان شمالی، محمدرضا حسین نژاد در این نشست ظرفیت ها و عملکردهای مدیریت در حوزه های مختلف به ویژه در حوزه رفع مشکل آب استان را تشریح کرد.

استاندار خراسان شمالی همچنین به دستاورد دانش بنیان ها، افزایش برداشت گندم از مزارع دیم، توفیق در خرید تضمینی گندم، وضعیت صادرات استان و تراز تجاری ۳۸ میلیون دلاری و سایر موضوعات اشاره کرد.

وی همچنین مساعدت وزیر کشور را در اجرای مفاد تفاهم نامه دو استان مجاور خراسان شمالی و آخال ترکمنستان و بازگشایی گذر مرزی و بازارچه ی مرز پرسه سو خواستار شد.

وزیر کشور نیز پیرو مباحث مطرح شده مبنی بر گردش مالی برخی شرکت های فعال در خراسان شمالی در استان های دیگر، گفت: جریان مالی این شرکت ها باید در خود استان محل فعالیت انجام شود و معاون اقتصادی وزارت کشور در این زمینه پیگیری های لازم را انجام خواهد داد.

احمد وحیدی تصریح کرد: در بخش مربوط به سرمایه گذاری خارجی و صادرات خراسان شمالی باید جایگاه دیپلماسی اقتصادی در استان ها فعال شود.

وی درباره ظرفیت های خراسان شمالی در حوزه کشاورزی و تولید دام نیز با مقایسه آمارهای انجام شده که حاکی از افزایش تولید بود، با ارایه راهکارهایی از مسوولان محلی خواست برای ارتقای رتبه استان در این حوزه، بویژه در کشت دیم، اقدام لازم را انجام دهند.

خراسان شمالی با یک میلیون نفر جمعیت و ۱۰ شهرستان واقع در شمال شرق کشور است.

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha