صدرالحسینی: موضع‌گیری برخی سران عرب در برابر اسرائیل قابل تامل است

تهران- ایرنا- استاد دانشگاه و تحلیلگر ارشد حوزه بین‌الملل و منطقه غرب آسیا، گفت: واکنش‌ها و موضع‌گیری‌های مناسب اخیر سران و مسوولان برخی کشورهای مهم عرب خلیج فارس بسیار قابل توجه و تامل است.

سیدرضا صدرالحسینی در گفت و گو با ایرنا، با اشاره به عملیات مقاومت فلسطین تحت عنوان "طوفان الاقصی" اظهار داشت:‌ این عملیات غرورآفرین حوزه مقاومت و در ادامه جنایات رژیم صهیونیستی علیه مردم غزه تا حدود زیادی اجماع جهان اسلام علیه اسرائیل را به دنبال داشته و این نکته بسیار قابل توجه و تامل است.

این اشاره تحلیگر ارشد حوزه بین الملل و غرب آسیا، به واکنش ها و موضع گیری های مناسب اخیر برخی سران و مسوولان برخی کشورهای مهم عرب خلیج فارس در محکومیت جنایات رژیم صهیونیستی علیه مردم غزه و فلسطینیان، نسبت به ادوار گذشته است.

صدرالحسینی: موضع‌گیری برخی سران عرب در برابر اسرائیل قابل تامل است

دوشنبه هفته گذشته بود که روزنامه واشنگتن پست در مطلبی نوشت: وزیر خارجه آمریکا در سفر به عربستان و مصر با مقاومت این کشورها برای پیروی از سیاست واشنگتن مواجه شد و در ریاض نیز بن سلمان ولیعهد عربستان برای ساعاتی آنتونی بلینکن را قبل از نشست دو طرف معطل گذاشت.

حتی گفته شد محمدبن زاید رییس امارات متحده عربی نیز در تماس‌های تلفنی خود با عبدالله دوم پادشاه اردن، عبدالفتاح السیسی رئیس جمهوری مصر، اورسولا فون در لاین رئیس کمیسیون اروپا و بنیامین نتانیاهو نخست‌وزیر رژیم صهیونیستی با هدف بسیج تلاش‌های بین‌المللی برای احترام به قوانین بین‌المللی و حفاظت از غیرنظامیان و دور نگه داشتن آنها از پیامدها و آثار جنگ و ایجاد گذرگاه‌های انسانی برای انتقال کمک‌های پزشکی و امدادی به نوار غزه گفت‌وگوهایی جدی داشته است.

امارات حتی در اقدامی بی سابقه اواخر هفته گذشته با همراهی روسیه در رابطه با حمله موشکی به بیمارستان غزه، خواستار تشکیل نشست علنی اضطراری شورای امنیت سازمان ملل برای ساعت ۱۰ صبح چهارشنبه ۱۸ اکتبر شد.

پیش از این نیز طلال خالد احمد الصباح وزیر کشور کویت در یک واکنش مناسب در برابر جنایات اسرائیل در غزه با بیان اینکه، ما در جنگ با صهیونیست‌ها قرار داریم، بر حمایت کشورش از مقاومت مردم فلسطین در برابر اشغالگران جنایتکار صهیونیستی تأکید کرد.

سخن حکیمانه رهبر معظم انقلاب در حال تبلوریافتن است

صدرالحسینی استاد دانشگاه و تحلیلگر ارشد حوزه بین الملل و منطقه غرب آسیا در همین راستا تاکید می کند: به طورحتم امروز مواضع اتخاذ شده توسط بعضی از مقامات دولت های کشورهای اسلامی در خصوص عملیات طوفان الاقصی و در ادامه جنایات اسرائیل و نسل کشی آنها در غزه در برابر رژیم غاصب اسرائیل و حمایت آمریکا از این رژیم خون خوار نسبت به ادوار گذشته بسیار متفاوت شده است.

صدرالحسینی: موضع‌گیری برخی سران عرب در برابر اسرائیل قابل تامل است

صدرالحسینی افزود: این نشان دهنده آن است که جمله بسیار مهم و حکیمانه رهبر معظم انقلاب که «امروز فلسطین نقطه وحدت جهان اسلام است» در حال تبلوریافتن است.

وی ضمن تاکید بر وحدت هرچه بیشتر کشورهای مسلمان و جهان اسلام در برابر جنایات رژیم صهیونیستی و استکبار غرب علیه مردم فلسطین گفت: این نکته بسیار مهمی است که عملیات طوفان الاقصی توانسته است اجماع جهان اسلام را تا حدود زیادی نسبت به ادوار گذشته علیه رژیم صهیونیستی تامین کند.

صدرالحسینی درعین حال با بیان اینکه، البته هیچگاه امید زیادی به نشست سران کشورهای اسلامی نبوده است، افزود: اما در این دوره به ابتکار کشورهای پیش‌رو در مبارزه با صهیونیست‌ها، مواضع اتخاذ شده بهتر از گذشته اما در مقابل جنایات مستمر رژیم‌صهیونیستی ناکافی است.

این استاد دانشگاه و تحلیلگر ارشد حوزه بین الملل و منطقه غرب آسیا، بیان کرد: امت اسلامی انتظار دارد در حوزه‌های فروش انرژی، تحریم مصنوعات به ویژه تسلیحات غربی و اخراج همگانی سفیر رژیم‌ صهیونیستی از کشورهای اسلامی تصمیمات سریع، قاطع و موثر اتخاذ می‌شد.

به گزارش ایرنا، نیروهای مقاومت فلسطین از شنبه ۱۵ مهرماه برابر با ۷ اکتبر ۲۰۲۳ عملیات همه جانبه و بی نظیری با نام «طوفان الاقصی» را از غزه (جنوب فلسطین) علیه مواضع رژیم صهیونیستی در سرزمین‌های اشغالی آغاز کرده‌اند.

با آغاز عملیات و حملات نیروهای مقاومت فلسطین فقط در ۲۰ دقیقه، ۵ هزار راکت به سمت مواضع صهیونیست‌ها روانه شد و هم‌زمان با آن پاراگلایدرهای حماس بر فراز سرزمین‌های اشغالی به پرواز درآمدند تا آسمان برای اشغالگران ناامن‌تر از همیشه شود.

رژیم صهیونیستی اسرائیل در ادامه حملات ددمنشانه خود هفته گذشته بیمارستان المعمدانی واقع در شهر غزه را مورد هدف قرار داد که در نتیجه آن جمع کثیری از مردم بی پناه فلسطین به شهادت رسیدند. این اقدام رژیم صهیونیستی واکنش های جهانی را در پی داشت.

اخبار مرتبط

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha