ایجاد زیرساخت‌ها برای بازگرداندن اشیاء تاریخی به ساوه در دستور کار است

ساوه - ایرنا - مدیرکل میراث‌فرهنگی، گردشگری و صنایع‌دستی استان مرکزی گفت: ایجاد زیرساخت‌های لازم برای بازگرداندن آثار تاریخی مکشوفه از ساوه به این شهرستان در دستور کار است.

️به‌گزارش ایرنا از روابط‌عمومی اداره‌کل میراث‌فرهنگی، گردشگری و صنایع‌دستی استان مرکزی، مصطفی مرزبان روز سه‌شنبه، افزود: این اداره‌کل آماده بازگرداندن کتیبه مسجد جامع و برخی اشیاء تاریخی مکشوفه ساوه به این شهرستان است.

وی اضافه کرد: این حق مردم ساوه است که اشیاء تاریخی کشف شده از این شهرستان را در شهر خود تماشا کنند، اما باید به دنبال ایجاد زیرساخت‌های لازم هم باشیم که به زودی با برگزاری جلساتی برای آن چاره اندیشی می‌کنیم.

وی با اشاره به اینکه ایجاد زیرساخت‌های امنیتی و حفاظتی یکی از الزامات است، افزود: کتیبه دست خط منتسب به امام رضا(ع) که در مسجد جامع تاریخی ساوه چندی پیش کشف و برای اصالت سنجی به موزه ملی منتقل شده است و پس از پایان انجام آزمایش‌ها به این شهرستان بازگردانده می‌شود.

شهرستان ساوه دارای ۴۳۰ اثر تاریخی شناسایی شده است که تاکنون ۱۳۰ مورد از آنها در فهرست آثار ملی و یک مورد نیز در فهرست آثار جهانی یونسکو به ثبت رسیده است.

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha