وزیر فرهنگ: کارنامه سیاه جنایات صهیونیسم در حافظه تاریخ ثبت شد

مشهد- ایرنا- وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی گفت: فهرست بلند و سیاهی از کارنامه جنایات صهیونیسم علیه مردم مظلوم فلسطین برای همیشه در حافظه تاریخ ثبت شده است.

به گزارش خبرنگار ایرنا، محمد مهدی اسماعیلی روز سه شنبه در ارتباط ویدئو کنفرانسی با همایش بین‌المللی کتابخانه های عمومی و کسب و کارهای کوچک در مشهد افزود: رژیم صهیونیستی با مذبوح ترین اقدامات از جمله قطع آب و برق، ممانعت از ارسال محموله های غذایی، انهدام بیمارستانها، کشتن زنان و کودکان و کشتن خبرنگاران بار دیگر چهره خود را نمایان کرد.

وی تصریح کرد: رژیم صهیونسیتی از اولین روزی که پا به عرصه حیات گذاشت، قساوت و سنگدلی علیه فلسطینی ها داشت.

وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی گفت: در روزهای اخیر نیز رزمندگان جبهه مقاومت و فلسطینی حماسه های بزرگی آفریدند و روزهای گذشته، روزهای تاریخی و تکرار نشدنی برای جهان اسلام است.

وی با بیان اینکه آنچه برای جهانیان تازگی دارد، جریان مقاومت است، افزود: نیروهای مقاومت در یک روز بیش از هزار نفر صهیونیست را از بین بردند.

اسماعیلی تاکید کرد: ظلم و تجاوز روا داشته شده به فلسطین جز با نظام عادلانه مبتنی با آرای مردمی اصلاح نمی شود و امیدواریم به زودی شاهد آزادی قدس شریف باشیم.

وی ادامه داد: مردم اصیل فلسطین شامل یهودیان، مسیحیان و مسلمانان در همه پرسی باید نوع حکومت خود را انتخاب کنند، اشغالگری و تجاوز رژیم صهیونیستی روش مذبوحانه ای است.

عملکرد درخشان کتابخانه های عمومی در سراسر کشور

وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی در ادامه با اشاره به برگزاری همایش بین‌المللی کتابخانه های عمومی و کسب و کارهای کوچک در مشهد گفت: کتابخانه های عمومی در سراسر کشور طی ٢ سال اخیر بسیار موفق عمل کرده اند و شاهد بالاترین بهره وری در این کتابخانه ها هستیم.

وی ادامه داد: طی ٢ سال گذشته در حوزه کتابخانه ها جهش عظیمی شکل گرفته و مشکلات حوزه اداری و ساختار اجرایی نهاد کتابخانه ها حل و فصل شد.

اسماعیلی گفت: ورود کتابخانه ها به حوزه کسب و کارهای کوچک حرکتی نو در حوزه اقتصاد فرهنگی است.

وی تاکید کرد: خروجی این همایش باید ارائه راهکارهای جدید در حوزه اقتصاد فرهنگ به نهاد کتابخانه های عمومی برای سیاست‌گذاری‌های جدید باشد.

وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی افزود: امروز در کتابخانه های عمومی بیش از ده ها خدمت ارائه می شود و این نهادها تبدیل به مکانهایی برای رشد حوزه دانش و پژوهش در کشور شده اند.

وی گفت: رییس جمهور نیز پشتیبانی های خوبی از حوزه فرهنگ، ادب و رسانه دارند که قابل تقدیر است.

اسماعیلی بیان کرد: وجود مهمانان خارجی در این همایش و مدیران گروه های علمی دانشگاهی در حوزه کتاب و کتابداری بیانگر تاکید بر همکاریهای گسترده در حوزه های آموزشی و پژوهشی است.

همایش بین‌المللی کتابخانه های عمومی و کسب و کارهای کوچک امروز، ٢۵ مهرماه با حضور مهمانانی از کشورهای روسیه، هند، ترکیه، برزیل و مالزی به مدت ٢ روز در مشهد آغاز به کار کرد.

اخبار مرتبط

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha