بنیاد علوی ۱۰۵ میلیارد ریال تسهیلات اشتغالزایی در سردشت پرداخت کرد

مهاباد - ایرنا - دبیر نهاد بنیاد علوی در سردشت گفت: این بنیاد ۱۰۵ میلیارد ریال تسهیلات اشتغالزایی در حوزه‌های مختلف و در راستای توسعه اشتغال این شهرستان پرداخت کرده است.

به گزارش ایرنا، ناصر عابدی روز سه‌شنبه در گفت و گو با خبرنگاران افزود: این مقدار تسهیلات بانکی در قالب ۹۷ فقره پرونده به متقاضیان اعطا شده است.

وی اضافه کرد: احداث ۱۰ چمن مصنوعی، ساخت ۵۷ مسکن محرومان، تخصیص وسایل و امکانات برای تجهیز بوستان‌های روستایی و مبلمان شهری، مفرش کردن مساجد، توزیع بیش از یک هزار بسته معیشتی و آموزشی، آسفالت و بهسازی جاده‌های روستایی بخشی از اقدامات بنیاد علوی در شهرستان سردشت است.

دبیر نهاد بنیاد علوی در سردشت ادامه داد: امسال همچنین ۳۵۰ بسته نوشت افزار دانش آموزی به مناسبت بازگشایی مدارس در این شهرستان به ارزش ۲ میلیارد و ۵۰ میلیون ریال توزیع شد.

عابدی اظهار کرد: این بسته ها توسط نهاد پیشرفت و آبادانی بنیاد علوی و با هم افزایی هلال احمر شهرستان سردشت و خیّران تهیه، بسته‌بندی و توزیع شد کە ارزش هر یک از بسته ها پنج میلیون و ۸۵۰ هزار ریال شامل یک کیف و ۱۵ قلم نوشت افزار بود.

وی گفت: این بنیاد در راستای کمک به ارتقای وضعیت آموزشی، ۱۵ میلیارد ریال برای خرید ملزومات آموزشی این شهرستان کمک کرد.

به گزارش ایرنا، بنیاد علوی بازوی محرومیت‌زدایی و مجری طرح‌های فرهنگی، اجتماعی و حمایتی بنیاد مستضعفان انقلاب اسلامی است و در سال ۱۳۸۴، پس از تغییر ساختار معاونت محرومان بنیاد مستضعفان تاسیس شد.

تمرکز بر توانمندسازی محرومان با بهره‌گیری از همه تجربیات موفق و کارآمد ملی و بین المللی از وظایف اصلی این بنیاد به شمار می‌رود؛ بنیاد علوی ذیل طرح توسعه الگوی جامع آبادانی و پیشرفت مناطق محروم تلاش می‌کند به صورت جامع و همه جانبه و با «مشارکت» مردم در روند پیشرفت و آبادانی خود، زمینه‌های رشد و توانمندی هموطنان را فراهم آورد.

شهرستان مرزی سردشت با ۱۲۰ هزار نفر جمعیت در جنوب آذربایجان غربی واقع شده است.

اخبار مرتبط

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha