زمینه جذب سرمایه‌گذاری مجموعه‌های بزرگ صنعتی در چهارمحال و بختیاری فراهم است

شهرکرد- ایرنا- مدیرکل صنعت، معدن و تجارت چهارمحال و بختیاری گفت: تیمی از وزارتخانه به ریاست مدیرکل دفتر کسب و کار برای بررسی فرصت‌های سرمایه‌گذاری و احیای واحدهای تولیدی راکد روز سه‌شنبه به شهرکرد سفر کرده‌اند و فرصت‌های سرمایه‌گذاری استان را مورد ارزیابی قرار دادند و اکنون زمینه جذب سرمایه‌گذاری مجموعه‌های بزرگ صنعتی فراهم شده است.

فضل‌الله رحمتی روز سه‌شنبه در گفت‌وگو با خبرنگار ایرنا افزود: به همراه این تیم کارشناسی، نمایندگانی از ۲ هلدینگ‌ سرمایه‌گذاری صنایع غذایی به استان سفر کردند تا در صورت شناسایی فرصت‌های جدید، فعالیت‌های تولیدی خود را در این استان راه‌اندازی کنند.

به گزارش ایرنا، هلدینگ یا (Holding Company) به مجموعه شرکت مادر تخصصی یا سهامی گفته می‌شود که در یک شاخه از صنعت، سرمایه‌گذاری و فعالیت تولیدی دارند و شرکت سرمایه‌گذاری یک بنگاه اقتصادی است که دارایی خود را با هدف کسب سود، به خرید سهام شرکت‌ها، صندوق‌ها و سرمایه‌گذاری روی سایر بنگاه‌های اقتصادی سودآور اختصاص می‌دهد.

زمینه جذب سرمایه‌گذاری مجموع‌های بزرگ صنعتی در چهارمحال و بختیاری فراهم است

وی ادامه داد: استان دارای ظرفیت‌های مختلفی در حوزه سرمایه‌گذاری و رونق تولید است که تلاش می‌شود با دعوت از شرکت‌های بزرگ سرمایه‌گذاری و هلدینگ‌های موفق کشور بتوان با افزایش جذب سرمایه‌گذار اشتغال‌زایی و تولید را در استان رونق دهیم.

مدیرکل صنعت، معدن و تجارت چهارمحال و بختیاری با اشاره به اهتمام دولت سیزدهم در توسعه اقتصادی استان، تصریح کرد: سرمایه‌گذاری صنعتی استان در دولت سیزدهم ۴۱۱ هزار و ۳۸۱ میلیارد ریال است که این میزان سرمایه‌گذاری صنعتی ۱۵۱ درصد نسبت به ۲ سال پایانی دولت دوازدهم در استان رشد دارد.

رحمتی یادآور شد: در این راستا در ابتدای سال‌جاری ۵۱۱ طرح صنعتی چهارمحال و بختیاری به پیشرفت فیزیکی ۶۰ درصدی رسیده بود که تاکنون ۷۷ مورد از این طرح‌ها به بهره‌برداری رسیده است.

به گزارش ایرنا، در حال حاضر در این استان بیش از یک هزار واحد صنعتی در حال فعالیت است که ۳۶ واحد از این مجموعه واحدهای بزرگ و دارای اشتغال بالای ۱۰۰ نفر و ۳۲ واحد متوسط با اشتغال بین ۵۰ تا ۱۰۰ نفر و بقیه واحد های صنعتی کوچک هستند.

تاکنون با صدور بیش از ۲ هزار جواز تاسیس و افزون بر ۴۰۰ طرح با سرمایه گذاری بالای ۶۰ درصد طرح‌های صنعتی اجرایی شده که در راستای کمک به تکمیل این طرح گام‌های بلندی برداشته شده است.

چهارمحال و بختیاری دارای ۱۲ شهرستان با جمعیتی بیش از یک میلیون نفر است که در برخی محصولات صنعتی از جمله لوازم خانگی، تولید چادر مشکی، موکت و برخی از صنایع دیگر رتبه‌های مطلوبی در کشور دارد.

اخبار مرتبط

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha