رونمایی از قاب «قحطی بزرگ» مقابل سفارت انگلیس 

تهران بزرگ - ایرنا - مدیر عامل سازمان زیباسازی از رونمایی اثر حجمی «قحطی بزرگ» که یادآور جنایت بزرگ اشغالگران جنگ جهانی اول با وجود اعلام بی طرفی ایران در کشورمان بود، مقابل سفارت انگلیس خبر داد.

به گزارش ایرنا از اداره ارتباطات و امور بین‌الملل سازمان زیباسازی شهرداری تهران، رضا صیادیروز سه‌شنبه از رونمایی اثر حجمی «قحطی بزرگ» مقابل سفارت انگلیس خبر داد و گفت: در جنگ جهانی اول دولت بریتانیا با وجود اعلام بی‌طرفی، ایران را اشغال و با احتکار مواد غذایی «قحطی بزرگ» را ایجاد کرد.

وی افزود: آنها چند میلیون نفر را به دام مرگ کشاندند و هیچ‌ وقت از این جنایت خود عذرخواهی نکردند.

مدیر عامل سازمان زیباسازی شهر تهران در خصوص مشخصات این اثر حجمی نیز گفت: این دیوارنگاره به هنرمندی صبرعلی لَوایی در ابعاد ۲.۵×۴.۵ متر مربع از جنس فایبرگلاس به ۲ زبان فارسی و انگلیسی در چهار راه استانبول روبروی سفارت انگلستان نصب شد.

رونمایی از قاب «قحطی بزرگ» مقابل سفارت انگلیس 

شهر رنگ شعر گرفت

به مناسبت هفته شعر و زبان فارسی با اکران قاب‌هایی از اشعار در فضای شهری پایتخت، «شهر رنگ شعر» گرفت.

پویش «شهر شعر» که به همت سازمان زیباسازی به اجرا در آمده، سر آغاز رویدادی از جنس ادب و هنر فارسی است که با انتخاب مجموعه ‌آثاری از ۱۰۰ شاعر فارسی زبان دوره معاصر شعر را مهمان پاییز پایتخت کرده است.

در طرح‌های اکران شده ابیاتی از هوشنگ ابتهاج، زکریا اخلاقی، فریدون مشیری، فروغ فرخزاد، محمد سعید میرزایی، محمد حسین نعمتی، محمد رضا شفیعی کدکنی، قیصر امین پور، حسن محمدزاده، عالیه مهرابی و جمعی از شعرایی که اشعارشان قدمی در جهت زنده نگهداشتن زبان فارسی است در قاب های پویش «شهر شعر» سروده شده است.

اخبار مرتبط

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha