السودانی به بایدن: موضع عراق در قبال فلسطین ثابت است/ گذرگاه رفح بازگشایی شود

بغداد - ایرنا - نخست وزیر عراق در گفت وگو با «جو بایدن» رئیس جمهور آمریکا، بر موضع ثابت کشورش در قبال فلسطین تاکید کرد و خواستار بازگشایی گذرگاه رفح برای امداد رسانی به مردم غزه شد.

به گزارش روز سه شنبه ایرنا از دفتر رسانه ای نخست وزیر عراق،«محمد شیاع السودانی» نخست وزیر این کشور امروز در تماس تلفنی با «جو بایدن» رئیس جمهور آمریکا، بار دیگر بر موضع قاطع و اصولی عراق در حمایت از مردم فلسطین تاکید کرد و خواستار بازگشایی گذرگاه رفح برای امداد رسانی و ارسال کمک های بشر دوستانه به مردم غزه شد.

در این تماس تلفنی تحولات میدانی در سرزمین‌های اشغالی مورد بحث و بررسی قرار گرفت و بر اهمیت بسیج و کار مشترک برای حمایت از ثبات پایدار در منطقه و همچنین تلاش برای توسعه روابط دوجانبه بین عراق و آمریکا بر اساس توافقنامه چارچوب راهبردی بین دو کشور تاکید شد.

در این تماس دو طرف بر لزوم خاموش کردن درگیری در سرزمین های اشغالی و تلاش برای جلوگیری از گسترش دایره جنگ که غیرنظامیان را هدف قرار داده و صلح و ثبات منطقه و جهان را تهدید می کند، تاکید کردند.

بر اساس بیانیه دفتر رسانه ای نخست وزیر عراق، السودانی بر موضع قاطع و اصولی عراق در قبال آنچه در غزه اتفاق می‌افتد، تاکید کرد.

وی همچنین بر اهمیت باز شدن گذرگاه های انسانی و ارسال مواد غذایی و کمک های دیگر به مردم غزه که در معرض جنگ و محاصره ظالمانه قرار دارند، تاکید کرد.

وی گفت: حملات مستمر دشمن صهیونیستی به غزه، خشم مردم منطقه و جهان را بر انگیخته است.

اخبار مرتبط

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha