متخلفان ساخت و سازهای غیرمجاز، بناها را تخریب کردند
عکس تزئینی است

تهران بزرگ - ایرنا - شهردار منطقه ۱۹ تهران با بیان اینکه ساخت و ساز غیرمجاز در این منطقه متوقف شده است، گفت: حتی آنها که تخلفات ساختمانی داشته‌اند به صورت داوطلبانه اقدام به تخریب بناهای غیر قانونی و غیر مجاز خود کردند.

به گزارش خبرنگار ایرنا، تورج فرهادی روز سه‌شنبه در حاشیه یکصد و هشتاد و چهارمین جلسه شورای اسلامی شهر تهران به خبرنگاران اعلام کرد: اطمینان می‌دهم که ساخت و سازهای غیرمجاز در منطقه ۱۹ کاملا متوقف شده و ساخت و ساز غیرمجاز جدیدی هم نداریم.

وی افزود: ساخت و سازهای غیرمجاز گذشته هم در حال مدیریت است و املاک کسانی که مخالفت و مقاومت می‌کنند با حکم قانون تخریب می‌شود اما بیشتر املاکی که در حال حاضر تخلف داشتند توسط مالکان به صورت داوطلبانه در حال تخریب است.

شهردار منطقه ۱۹ تهران همچنین خبر داد کوره‌ای معروف به کوره نیا در ضلع جنوب بلوار شقایق و ضلع غربی ورزشگاه شهید کاظمی به وسعت حدود ۵.۲ هکتار وجود داشت که در در ۲ دهه گذشته شهرداری مبادرت به خرید این ملک کرده و بخشی از ثمن معامله را پرداخت کرده بود اما متاسفانه وکیل خانواده مالک، کوره را به یک مجموعه دیگر واگذار کرد که با پیگیری‌های حقوقی ما این ملک به شهرداری تهران برگردانده شد.

فرهادی این را هم گفت که شایعات در مورد منفک شدن روستای صالح آباد از منطقه ۱۹ صحت ندارد.

وی یادآور شد: روستای صالح آباد همچنان دهیاری خودش را دارد و جزو حریم منطقه ۱۹ است و صرفا بخش خدمات شهری روستاهایی که در حریم منطقه ۱۹ یا حریم سایر مناطق هستند، منفک شده‌ است.

اخبار مرتبط

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha