۵۰ درصد گاز خراسان شمالی در بخش نیروگاهی مصرف شد

بجنورد-ایرنا- مدیر عامل شرکت گاز خراسان شمالی گفت: نیمه نخست امسال یک میلیارد و ۵۶۶ میلیون و ۸۳۱ هزار متر مکعب گاز طبیعی در سطح استان مصرف شد که بخش نیروگاهی ۵۰ درصد آن را به خود اختصاص داد.

سیدمحمود هاشمی روز سه شنبه در گفت و گو با خبرنگار ایرنا اظهار کرد: بخش نیروگاهی در استان با مصرف بیش از ۷۷۳ میلیون و ۷۰۹ هزار مترمکعب گاز طبیعی، بیشترین میزان مصرف را به خود اختصاص داده است.

وی افزود: امسال ۱۰ میلیون و ۵۶۵ هزار متر مکعب گاز نسبت به نیمه نخست پارسال بیشتر به مصرف رسید که از این میزان ۷۶۱ میلیون و ۴۱۲ هزار متر مکعب مربوط به بخش نیروگاهی بوده است.

هاشمی نقش شرکت گاز در تامین انرژی استان را بسیار پررنگ دانست و گفت: هدف اصلی شرکت گاز کسب رضایتمندی حداکثری مردم و مشترکین گرامی است، از این رو با اجرای یک برنامه هدفمند، گاز تحویلی خود به نیروگاه‌ها را در تابستان امسال به بالاترین سطح خود رساند تا با تامین بیش از پیش برق، زمینه ایجاد رفاه و آسایش و به تبع آن افزایش سطح رضایتمندی آنان را فراهم کند.

مدیر عامل شرکت گاز خراسان شمالی تصریح کرد: هم راستا با نامگذاری سال از سوی مقام معظم رهبری به نام "مهار تورم، رشد تولید"، شرکت پتروشیمی با مصرف بیش از ۲۶۸ میلیون مترمکعب دومین میزان مصرف گاز را در ۶ ماه نخست سال جاری به خود اختصاص داده است.

وی با اشاره به میزان مصرف گاز خانگی و تجاری در سطح استان افزود: حجم گاز مصرفی در این بازه زمانی در این بخش ۳۳۴ میلیون و ۷۰۹ هزار متر مکعب بوده که این میزان تقریبا برابر مدت مشابه در سال گذشته بوده است.

هاشمی با اشاره به اینکه هم اینک ۲۵ شهر و ۸۳۲ روستا در سطح استان خراسان شمالی از نعمت گاز طبیعی برخوردار هستند بیان کرد: در حال حاضر ۱۰۰ درصد جمعیت شهری و ۹۹.۹ درصد جمعیت روستایی استان تحت پوشش گاز طبیعی قرار دارند.

وی در مورد اهمیت گاز طبیعی در صنعت حمل و نقل گفت: استفاده از گاز طبیعی برای صنعت حمل و نقل فرصت مناسب و مطلوبی فراهم کرده که با افزایش مصرف این فرآورده علاوه بر صیانت از محیط زیست، قیمت تمام شده خدمات را متعادل کند.

مدیر عامل شرکت گاز خراسان شمالی افزود: مزایای اقتصادی و زیست محیطی استفاده از گاز طبیعی نسبت به سایر سوخت های فسیلی و توسعه تکنولوژی مایع سازی گاز مورد توجه واقع شده است که نشان از اهمیت گاز طبیعی در تمامی بخش ها دارد.

وی خاطرنشان کرد: ۳۴ جایگاه عرضه CNG در استان خراسان شمالی به منظور تسهیل در ناوگان حمل و نقل جاده‌ای به صورت شبانه روزی فعالیت می‌کنند.

خراسان شمالی یک میلیون نفر جمعیت دارد که ۴۴ درصد آن در روستاها سکونت دارند.

اخبار مرتبط

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha