مسابقات عملیاتی-ورزشی آتش‌نشانان بنادر کشور در نوشهر آغاز شد

نوشهر- ایرنا- پانزدهمین دوره‌ مسابقات عملیاتی-ورزشی آتش نشانان بنادر کشور امروز سه شنبه در آیینی با حضور جمعی از مسوولان کشوری در اداره کل بنادر و دریانوردی مازندران منطقه ویژه اقتصادی نوشهر آغاز شد.

مدیرکل روابط عمومی اداره کل بنادر و دریانوردی نوشهر در گفت و گو با خبرنگار ایرنا گفت : در این دوره از مسابقات با مدیریت ایمنی، بهداشت و محیط زیست سازمان بنادر و دریانوردی، افزون بر ۱۰۰ آتش نشان از ۱۱ بندر و شرکت های تابعه بخش خصوصی امروز و فردا (سه‌شنبه و چهارشنبه) با همدیگر رقابت خواهند کرد.

عباس نجفی اظهارداشت: این دوره از رقابت ها با هدف ارتقای توان علمی، عملیاتی آتش نشانان در رشته امدادی انفرادی، امدادی گروهی و آب رسانی در سطح در این اداره کل انجام می گیرد.

چهاردهمین دوره این مسابقات هم در دی ماه سال گذشته با شرکت ۱۱۰ آتش نشان در اداره کل بنادر و دریانوردی استان بوشهر برگزار شده بود.

در زمان حاضر اداره کل بنادر و دریانوردی استان مازندران به مرکزیت نوشهر با دارا بودن سه بندر تجاری (نوشهر - فریدونکنار و امیرآباد) علاوه بر فعالیت در زمینه تخلیه و بارگیری کالاهای تجاری و نفتی، مسوولیت حاکمیتی سازمان بنادر و دریانوردی از رامسر تا گلوگاه در زمینه حفاظت و ایمنی دریانوردی، جستجو و نجات دریایی، برقراری ارتباطات دریایی، حفظ محیط زیست و مقابله با آلودگی دریا، ایمنی آبراه دریایی، رعایت و اعمال کنوانسیون های بین المللی در مدیریت امور بندری و دریایی، برگزاری آزمون های تخصصی، صدور گواهینامه های شایستگی برای خدمه شناورهای تجاری و صیادی و شناسنامه های دریانوردی، ثبت و بازرسی کلیه شناورها و صدور گواهینامه های مربوطه و کنترل و بازرسی فنی و ایمنی کشتی ها و شناورها را بر عهده دارد.

بندر نوشهر با قدمتی حدود ۹۰ سال و مساحت حدود ۸۸ هکتار دارای ۱۱ پست اسکله تجاری و خدماتی و تجهیزات مدرن بندری و دریایی، از ظرفیت مناسبی برای تخلیه و بارگیری انواع کالا و پذیرش کشتی های تجاری با ظرفیت بالغ بر ۶ هزار و ۵۰۰ تن در سال را دارد.

مسابقات عملیاتی-ورزشی آتش‌نشانان بنادر کشور در نوشهر آغاز شد

اخبار مرتبط

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha