۲۵ مهر ۱۴۰۲، ۲۰:۴۵
کد خبرنگار: 1228
کد خبر: 85261382
T T
۰ نفر

برچسب‌ها

دیدار سران پاکستان و روسیه در چین/گفت‌وگو پیرامون روابط دوجانبه و اوضاع خاورمیانه

اسلام‌آباد - ایرنا - نخست وزیر پاکستان و رئیس جمهور فدراسیون روسیه در دیداری در حاشیه مجمع همکاری‌های بین المللی «یک پهنه؛ یک راه» در چین، پیرامون تقویت روابط دوجانبه، همکاری ضدتروریسم، دفاعی و آخرین تحولات خاورمیانه رایزنی کردند.

به گزارش سه‌شنبه شب ایرنا از دفتر نخست وزیری پاکستان در اسلام‌آباد، «انوار الحق کاکر» نخست وزیر دولت موقت این کشور در پکن با «ولادیمیر پوتین» رئیس جمهور روسیه دیدار کرد.

پوتین بر عزم روسیه برای تقویت امنیت غذایی در سطح بین الملل تاکید کرد و افزود: مسکو خواهان همکاری نزدیک با اسلام‌آباد برای کسب منافع متقابل در منطقه و رفاه معیشتی ملت‌ها است.

نخست وزیر دولت موقت پاکستان نیز با تاکید بر همسویی مسکو و اسلام‌آباد در مبارزه با تروریسم، آمادگی پاکستان را برای تقویت بیش از پیش همکاری‌های دفاعی و نظامی با فدراسیون روسیه اعلام کرد.

وی افزود: با توجه به نیاز مضاعف پاکستان به انرژی و لزوم پرداختن به چالش‌های مرتبط با این بخش، اسلام‌آباد از روسیه برای سرمایه‌گذاری در حوزه انرژی دعوت می‌کند.

انوار الحق کاکر با اشاره به تحولات امنیت منطقه‌ای‌ به ویژه اوضاع خاورمیانه، بر اهمیت همکاری‌های نزدیک اسلام‌آباد و مسکو درخصوص افغانستان و نقش آفرینی برای صلح و ثبات تاکید کرد.

وی بر لزوم افزایش یکپارچگی منطقه‌ای برای توسعه اقتصادی تاکید و خاطر نشان کرد که پاکستان متعهد به گسترش و تقویت بیشتر همکاری های دوجانبه با روسیه در زمینه های تجارت و سرمایه گذاری، انرژی، اتصال و مبارزه با تروریسم است.

سران پاکستان و روسیه همکاری های دوجانبه را با تمرکز ویژه بر تجارت، سرمایه گذاری و انرژی مورد بررسی قرار دادند. آنها همچنین در مورد چشم انداز تقویت اتصال اوراسیا و نقش محوری پاکستان در یکپارچگی منطقه‌ای از طریق کریدورهای راه آهن، جاده و انرژی گفت‌وگو کردند.

اخبار مرتبط

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha