بهره‌گیری از کشتی‌سازی‌های داخلی در ساخت ناوگان مسافری ضروری است

بندرعباس - ایرنا - مدیرکل امور دریایی سازمان بنادر و دریانوردی، یکی از رویکردهای سازمان بنادر و دریانوردی را نوسازی ناوگان مسافری با بهره‌گیری از کشتی‌سازی‌های داخلی با هدف ایجاد رفاه اجتماعی و ارتقا سطح ایمنی عنوان کرد.

به گزارش خبرنگار ایرنا، مهدی‌ فرمهینی فراهانی روز سه‌شنبه در سومین همایش بررسی طرح‌های الگوی شناورهای مسافری در بندر شهید رجایی با بیان اینکه ساماندهی شناورهای بدون هویت و نوسازی ناوگان مسافربری دریایی درحال پیگیری است، افزود: بخش قابل توجهی از سفرهای دریایی در استان هرمزگان انجام می‌شود به همین دلیل یکی از اهداف برگزاری این نشست نیز آشنایی شرکت‌های کشتی‌سازی، اتحادیه‌های تعاونی‌های مسافری و مالکان شناورها با تحولات حوزه سفرهای دریایی است.

مدیرکل امور دریایی سازمان بنادر و دریانوردی ادامه داد: به دنبال این هستیم شرکت‌های کشتی‌سازی استان هرمزگان ضمن بیان نظرات خود چندین الگوی استاندارد را برای طراحی و ساخت ارائه داده و بعد از بررسی نهایی نظرات و الگوها، چند طرح‌ برای ساخت شناورها انتخاب خواهد شد.

بهره‌گیری از کشتی‌سازی‌های داخلی در ساخت ناوگان مسافری ضروری است

فرمهینی فراهانی با اشاره به اهمیت بهره‌گیری از ظرفیت‌های داخلی، گفت: جلساتی با بانک‌ها برای اعطای تسهیلات برای به روزرسانی و ساخت شناورها درحال برگزاری است.

طرح نوسازی شناورهای مسافربری در سیاست‌های وجوه اداره شده پیشنهاد شد تا با حمایت سازمان، ناوگان مسافربری کشور نوسازی و جان مسافران در دریا حفظ شودوی توضیح داد: در سال جاری طرح نوسازی شناورهای مسافربری در سیاست‌های وجوه اداره شده پیشنهاد شد تا با حمایت سازمان، ناوگان مسافربری کشور نوسازی و جان مسافران در دریا حفظ شود و در راستای تحقق این هدف، شرکت‌های کشتی‌سازی فعال دعوت شدند تا طرح‌های خود را ارائه دهند.

مدیرکل امور دریایی سازمان بنادر و دریانوردی خاطرنشان کرد: در راستای حمایت از توان داخلی و ظرفیت‌های بومی استان هرمزگان تلاش ما بر این است فرآیند پرداخت تسهیلات از طریق بانک‌های خود هرمزگان در کوتاه‌ترین زمان انجام شود.

فرمهینی فراهانی ابراز امیدواری کرد آغاز عملیات ساخت و به روزرسانی شناورهای مسافری کشور و به ویژه در استان هرمزگان دهه فجر امسال آغاز شود.

اسماعیل مکی‌زاده معاون دریایی اداره کل بنادر و دریانوردی هرمزگان نیز از موافقت مالکان شناورهای مسافری از ساخت اعم از طراحی، ساخت به‌آب‌اندازی و خرید قطعات این شناورها در کشتی‌سازی‌های داخلی خبرداد.

سومین همایش بررسی طرح‌های الگوی شناورهای مسافری در بندر شهید رجایی با حضور جمعی از مالکان شناورهای مسافری هرمزگان به عنوان پایتخت سفرهای دریایی کشور و با هدف بهره‌گیری از تجربیات و نظرات ناخداها و مالکان شناورهای مسافری این استان در توسعه سفرهای دریایی و گردشگری برگزار شد.

اخبار مرتبط

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha