۲۵ مهر ۱۴۰۲، ۱۴:۲۹
کد خبرنگار: 2082
کد خبر: 85261534
T T
۰ نفر

برچسب‌ها

لوکاشنکو خطاب به مخبر: باید با همدیگر در برابر غرب مقاومت کنیم

تهران- ایرنا- رئیس جمهوری بلاروس با اشاره به اقدام‌های کشورهای غربی برای گسترش جنگ در خاورمیانه، اظهار داشت: ما باید با همدیگر در مقابل حملات غرب مقاومت کنیم.

به گزارش ایرنا از خبرگزاری اسپوتنیک و بتا بلاروس، الکساندر لوکاشنکو روز سه‌شنبه در دیدار با محمد مخبر معاون اول رئیس جمهوری ایران گفت: غرب در حال هدایت نوک پیکان جنگ خاورمیانه علیه ایران است و تهران و مینسک باید همکاری نزدیک‌تری برای مقابله با حملات غرب داشته باشند.

وی با اشاره به تحمل تحریم‌ها از سوی ایران و بلاروس، اضافه کرد: فشار وارد شده به کشورهای ما بی‌سابقه است اما شما پیشتر آموختید تا حدی در برابر این فشارها مقاومت کنید و تجربه شما برای ما ارزشمند است.

رئیس دولت بلاروس با تقدیر از تلاش‌های ایران ادامه داد: آنچه من را شگفت زده کرده، این است که در جریان این اقدام‌های گسترده (تحریم‌ها)، ایران سطح توسعه خود را کاهش نداده بلکه برعکس به صورت قابل توجهی آن را افزایش داده است.

لوکاشنکو در این دیدار که در بلاروس صورت گرفت، ابراز داشت: بنا بر تجربه روابط و سال‌های زیاد همکاری با تهران، می‌توانم تایید کنم که نهادهای دولتی ایران و بلاروس باید سریع‌تر کار کنند.

وی در بخش دیگری از صحبت‌های خود که مربوط به همکاری دو طرف می‌شد، تاکید کرد که اگر دو طرف بر سر چیزی توافق می‌کنند باید به موقع اجرا شود.

رئیس جمهوری بلاروس افزود: مهمترین مساله برای ما زمان است نه تحریم‌ها و فشار. ما نباید زمان را از دست بدهیم.

به گزارش ایرنا، معاون اول رئیس جمهوری ایران به دعوت رسمی نخست وزیر بلاروس و به منظور رایزنی و تبادل دیدگاه‌ها با مقامات بلندپایه بلاروس و در صدر هیاتی بلند پایه پیش از ظهر امروز (سه‌شنبه) وارد مینسک شد.

مخبر که با بدرقه‌ رئیس‌ دفتر رئیس‌جمهوری و برخی اعضای کابینه صبح امروز تهران را به مقصد مینسک‌ ترک کرده بود، در بدو ورود به پایتخت بلاروس مورد استقبال وزیر صنایع این کشور به عنوان رئیس کمیسیون مشترک دو کشور قرار گرفت.

گفتنی است معاون اول رئیس جمهوری ایران در این سفر یک روزه علاوه بر رئیس جمهوری بلاروس، با نخست وزیر و روسای مجلس این کشور نیز دیدار و درباره مسائل دوجانبه، منطقه‌ای و بین المللی گفت‌وگو خواهد کرد.

برگزاری نشست هیات‌های عالی رتبه ایران و بلاروس با حضور معاون اول رئیس جمهوری و نخست وزیر بلاروس و نشست با فعالان اقتصادی و تجاری ایرانی و بلاروسی از جمله برنامه‌های دکتر مخبر در این سفر است.

گفت‌وگوهای دوجانبه میان هیأت‌های عالی دو کشور و امضای چند سند همکاری بین تهران - مینسک، از دیگر برنامه‌های این سفر اعلام می‌شود.

عباس علی‌آبادی وزیر صنعت، معدن و تجارت که ریاست کمیسیون اقتصادی مشترک را بر عهده دارد، جواد اوجی وزیر نفت و محمدعلی نیکبخت‌ وزیر جهاد کشاورزی‌، مخبر را در سفر به بلاروس‌ همراهی می‌کنند.

محمد جمشیدی معاون سیاسی دفتر رئیس‌جمهوری ایران درباره این سفر تصریح کرده بود: ملاقات‌های دوجانبه روسای جمهور ایران و بلاروس در حاشیه اجلاس‌های منطقه‌ای و بین‌المللی و سفر الکساندر لوکاشنکو به تهران در اسفند سال گذشته، نشانگر مهیا بودن زمینه توسعه همه‌جانبه روابط اقتصادی است که می‌تواند در سفر پیش‌رو، به توافقات مهم بین دو طرف بیانجامد.

وی همچنین با اشاره به همراهی برخی وزرا و مسئولان ذی‌ربط در سفر مخبر، یادآور شد: سیاست تحریمی کشورهای غربی علیه کشورهای مستقل اقتضا می‌کند اشتراکات بیشتر و راهکارهای دوجانبه‌ی افزون‌تری برای غلبه بر تحریم‌های ظالمانه‌ی غربی‌ها ایجاد شود که این موضوع مهم، به‌طور جدی در دستور کار دولتمردان ایرانی در این سفر قرار دارد.

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha