۲۵ مهر ۱۴۰۲، ۱۴:۲۳
کد خبرنگار: 1160
کد خبر: 85261550
T T
۰ نفر

برچسب‌ها

۱۱۴ دستگاه استخراج ارز دیجیتال قاچاق در گیلان کشف شد

رشت - ایرنا - مدیرکل تعزیرات حکومتی گیلان گفت: ۱۱۴ دستگاه ماینر ( تجهیزات استخراج ارز دیجیتال) قاچاق از یک شرکت خصوصی در گیلان کشف و این شرکت بیش از ۱۶ میلیارد ریال جریمه شد.

مرتضی امینی روز سه شنبه در گفت و گو با خبرنگار ایرنا اظهار داشت: تجهیزات قاچاق یادشده، از یک شرکت خصوصی که فاقد مدارک قانونی بود، کشف شد که پرونده این شرکت در یکی از شعبات بدوی رشت مورد رسیدگی قرار گرفت.

وی افزود: شعبه، پس از بررسی پرونده و نداشتن مدارک قانونی توسط این شرکت خصوصی، اتهام انتسابی را محرز و علاوه بر ضبط کالا، متهم را به پرداخت ۱۶ میلیارد و ۲۲۲ میلیون ریال جزای نقدی محکوم کرد.

امینی ادامه داد: این گزارش را ماموران پلیس امنیت اقتصادی در بازرسی از یک شرکت تهیه و برای رسیدگی به این اداره‌کل ارسال کردند که در نهایت این تعداد دستگاه ماینر قاچاق کشف و ضبط شد.

مدیرکل تعیرات حکومتی گیلان در ادامه به تشدید نظارت و بازدید از مشاوران املاک در گیلان نیز اشاره و بیان کرد: بازدید از واحدهای مشاور املاک در گیلان به صورت صبح و عصر انجام می شود که طی ۶ ماهه نخست امسال، مشاوران املاک متخلف در این استان بیش از ۸۸۲ میلیارد ریال جریمه شدند.

امینی اضافه کرد: در این مدت ۱۴۳ اکیپ از ۶۹۲ مشاور املاک در سطح گیلان بازرسی انجام دادند؛در نهایت ۱۳۲ پرونده تخلف تشکیل شد که در مجموع این واحدها به پرداخت ۸۸۲ میلیارد و ۶۰۲ میلیون ریال جریمه نقدی محکوم شدند که عدم صدور صورتحساب، درج نکردن قیمت و گرانفروشی از جمله موارد فراوانی تخلف است.

وی به دیگر فعالیت‌های تعزیرات حکومتی گیلان نیز اشاره کرد و گفت: همچنین در طرح بازگشایی مدارس و نظارت بر فروش نوشت افزار و سایر ملزومات مورد نیاز دانش آموزان، یک هزار و ۴۲۳ مورد بازرسی توسط ۳۵۲ اکیپ گشت در سطح استان گیلان انجام شد.

مدیرکل تعزیرات حکومتی گیلان افزود: در بازرسی های انجام شده، ۱۷۹ واحد متخلف شناخته شده و این واحدها به پرداخت ۱۷ میلیارد و ۱۹۰ میلیون و ۴۶۰ هزار ریال جریمه نقدی محکوم شدند.

امینی بیان کرد: اکثر تخلفات انجام شده توسط نوشت افزار فروشان و صنف پوشاک مربوط به گرانفروشی و عدم نصب برچسب قیمت بود که انجام طرح های نظارتی ویژه همانند طرح مختص به بازگشایی مدارس موجب می‌شود تا جلوی سوء استفاده و گرانفروشی گرفته شده و قیمت‌ها تا حدی تثبیت شود.

وی بیان کرد: همچنان گشت‌های مشترک تعزیرات حکومتی به همراه ضابطین و کاشفین خود متشکل از دستگاه‌های ذیربط انجام می‌شود تا جلوی تخلفات احتمالی در بخش‌های مختلف گرفته شود.

امینی خاطرنشان کرد: مردم نیز در صورت مشاهده هرگونه تخلف می‌توانند موضوع را با شماره ۱۳۵ در میان بگذارند تا به سرعت توسط بازرسان تعزیرات حکومتی گیلان بررسی شود.

اخبار مرتبط

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha