۶۷ حقله چاه غیرمجاز در تایباد و باخرز خراسان رضوی مسدود شد

مشهد- ایرنا- رییس اداره منابع آب شهرستان‌های تایباد و باخرز واقع در شرق خراسان رضوی گفت: از ابتدای امسال تاکنون ۶۷ حلقه چاه غیرمجاز در ۲ شهرستان تایباد و باخرز شناسایی و مسدود شده است.

علی باب الحکمی روز سه شنبه در گفت و گو با خبرنگار ایرنا افزود: از این تعداد حلقه چاه غیرمجاز مسدود شده، ۳۷ حقله چاه در تایباد و ۳۰ حلقه چاه در باخرز بوده است.

وی ادامه داد: با انسداد این تعداد چاه سالانه ۲۱۰ هزار متر مکعب آب در برداشت غیرمجاز از منابع آبی زیرزمینی این مناطق صرفه جویی می شود.

رییس اداره منابع آب شهرستانهای تایباد و باخرز گفت: در این ارتباط ۶۷ پرونده تشکیل و ۶۰ متخلف نیز شناسایی شده است.

باب الحکمی افزود:از ابتدای امسال تاکنون برای پنج حلقه چاه غیرمجاز و ایجاد اختلال در سیستم شمارشگرهای هوشمند آب و برق چاههای کشاورزی تایباد و باخرز پرونده قضایی تشکیل شده است و پیش بینی می شود بیش از هزار حقله چاه غیرمجاز در این ۲ شهرستان حفر شده باشد که با هماهنگی دستگاههای قضایی به دنبال شناسایی و انسداد آنها هستیم.

وی اظهار کرد: بیشترین چاههای غیرمجاز تایباد در زمینهای کشاورزی بخش میان ولایت قرار دارد و چاههای غیرمجاز باخرز در نقاط مختلف این شهرستان پراکنده است.

او با اشاره به این که خشکسالیهای چند سال اخیر وضعیت دشتهای این شهرستان ها را در حالت بحرانی قرار داده است گفت: هم اکنون ۹۵ درصد چاههای کشاورزی شهرستانهای تایباد و باخرز به شمارشگرهای هوشمند مجهز شده اند.

شهرستان های تایباد و باخرز با داشتن بیش از ۴۰۰ حلقه چاه، از قطب‌های کشاورزی خراسان رضوی به شمار می روند.

شهرستان تایباد در ۲۲۵ کیلومتری و شهرستان باخرز در ۲۲۰ کیلومتری جنوب شرقی مشهد قرار دارند.

اخبار مرتبط

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha