۲۵ مهر ۱۴۰۲، ۱۴:۵۸
کد خبرنگار: 949
کد خبر: 85261587
T T
۰ نفر

برچسب‌ها

نرخنامه مشاوران املاک در معرض دید مشتری باشد

۲۵ مهر ۱۴۰۲، ۱۴:۵۸
کد خبر: 85261587
نرخنامه مشاوران املاک در معرض دید مشتری باشد

کاشان _ ایرنا _ نماینده وزیر راه و شهرسازی و دبیر کارگروه ساماندهی املاک و مستغلات کشور گفت: نبود نرخنامه و پروانه کسب در دفاتر مشاورین املاک از تخلف های این گروه صنفی است و مشاورین املاک باید نرخنامه را طوری در محل کسب خود نصب کنند که به وضوح به مشاهده مشتری برسد.

به گزارش ایرنا، یاسر دستمالچیان روز سه شنبه در نخستین همایش ساماندهی املاک و مستغلات شهرستان کاشان که به صورت ویدیو کنفرانس در این مراسم حضور یافت، افزود: هدف ما تقویت مشاوران املاک مجوز دار است تا بتوانیم افرادی که دارای تخلف می باشند را شناسایی کنیم.

وی اظهار کرد: ماده ۵۷ قانون نظام صنفی به اعمال جریمه در خصوص گرانفروشی تاکید دارد و اگر این موضوع در بنگاه ها رخ دهد باید بنگاه های متخلف ۲ برابر مبلغ اخذ شده جریمه شوند.

دبیر کارگروه ساماندهی املاک و مستغلات کشور بیان کرد: هدف ما ایجاد آرامش خاطر برای مردم در بحث خانه دار شدن و اجاره نامه هاست.

معاون مدیرکل و رییس اداره راه و شهرسازی کاشان هم در این جلسه گفت:باتوجه به میزان معامله و تعداد تخلفات بنگاه های مشاوره املاک در کاشان رتبه بندی می شوند.

مجتبی آراسته افزود: یک هزارو ۱۰۰ بنگاه مشاور املاک در کاشان فعال است و بنا داریم طرح رتبه بندی این بنگاه ها را در آینده نزدیک اجرا کنیم.

وی اظهار کرد: بنگاه های مشاوران املاک این شهرستان دارای کدرهگیری هستند و به سامانه املاک و مستغلات برای اخذ کدرهگیری دسترسی دارند.

معاون مدیرکل و رییس اداره راه و شهرسازی کاشان بیان کرد: همایش ساماندهی املاک و مستغلات شهرستان کاشان در راستای مصوبه هفتم شورای عالی مسکن برای تنظیم و کنترل بازار املاک و مسکن برگزار می شود.

آراسته گفت: مشاوران املاک نقش مهم و تعیین کننده در خرید،فروش،رهن و اجاره و تنظیم بازار املاک و مستغلات دارند و برگزاری جلسات آموزشی برای این بنگاه ها از دیگر اهداف این همایش است.

شهرستان کاشان با جمعیت افزون بر ۳۶۴ هزار نفر در فاصله نزدیک به ۲۰۰ کیلومتری شمال اصفهان قرار دارد.

اخبار مرتبط

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha