۲۵ مهر ۱۴۰۲، ۱۵:۳۶
کد خبرنگار: 1796
کد خبر: 85261655
T T
۰ نفر

برچسب‌ها

۲۶ هزار ۵۰۰ کانون فرهنگی و هنری در مساجد کشور فعال است

قزوین - ایرنا - رییس ستاد هماهنگی کانون های فرهنگی و هنری مساجد کشور گفت: ۲۶ هزار و ۵۰۰ کانون فرهنگی و هنری در مساجد کشور به انواع کارهای فرهنگی، هنری و تربیتی اقدام می‌کنند.

به گزارش خبرنگار ایرنا، حجت الاسلام کمال خداداده روز سه شنبه در حاشیه مراسم تکریم و معارفه مدیر ستاد کانون‌های فرهنگی و هنری مساجد استان قزوین در گفت و گو با خبرنگاران اظهار داشت: این تعداد کانون در کشور بر اساس برنامه ریزی صورت گرفته در حوزه‌های مختلف فرهنگی، هنری، تربیتی و در نهایت رفع مشکلات اجتماعی و فرهنگی جامعه فعالیت دارند.

وی تصریح کرد: طی سال‌های گذشته کانون‌های فرهنگی و هنری مساجد در انواع حوزه‌های تربیتی، هنری، مشاوره خانواده و بهداشتی و حتی موضوعات آموزشی اقدام کرده و توانسته در عرصه‌های شعر، کتابخوانی، گروه سرود و تئاتر در عرصه جامعه فعالیت‌های برجسته‌ای از خود برجای بگذارد.

حجت الاسلام خداداده با بیان اینکه انتخاب مدیران شایسته به عنوان مسوول کانون‌های فرهنگی و هنری مساجد از اهمیت بالایی برخوردار است، خاطرنشان کرد: این مدیران باید شرایطی را در مساجد فراهم کنند که امکان بروز و ظهور استعدادهای نوجوان و جوان در راستای خدمت به مردم افزایش یابد.

به گفته این مسوول، کانون‌های مساجد باید از حوزه گزارش محور به سمت عمل گرایی گام بردارند و به گونه‌ای رفتار کنند که خدمت کردن به مردم را در سرلوحه کانون‌های فرهنگی و هنری قرار بگیرد.

رییس ستاد هماهنگی کانون های فرهنگی و هنری مساجد کشور خاطرنشان کرد: امام (ره) اعتقاد داشتند که مساجد کارخانه انسان سازی هستند، ما نیز امروز وظیفه داریم که مساجد را در همین تراز ایجاد کنیم تا به محل رشد و شکوفایی نوجوانان و جوانان تبدیل شود.

حجت الاسلام کمال خداداده یادآور شد: مباحث عبادی در مساجد فقط مخصوص نیایش نیست و تمام کارهای اجتماعی و خدمت رسانی نیز به نوعی عبادت محسوب می‌شود که این مهم باید در سرلوحه کانون‌های فرهنگی و هنری مساجد قرار گیرد.

در پایان این مراسم، از خدمات و اقدامات محمدحسین باغبان‌ها تقدیر و تشکر به عمل آمد و حجت الاسلام رئوف تقوی به عنوان مدیر جدید ستاد هماهنگی کانون‌های فرهنگی و هنری مساجد استان قزوین معرفی شد.

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha