استاندار همدان: دانش آموزان با آثار سوء مصرف موادمخدر آشنا شوند

همدان- ایرنا- استاندار همدان گفت: به منظور پیشگیری از گرایش افراد به سمت مواد مخدر باید برنامه های فرهنگی را از سنین پایه آغاز نمود و در گام نخست باید با حضور در مدارس دانش آموزان را با آثار سوء مصرف مواد مخدر آشنا کرد.

به گزارش خبرنگار ایرنا، علیرضا قاسمی‌ فرزاد روز سه‌شنبه در نشست مجمع عمومی و انتخابات هیأت امنا و هیأت مدیره مجمع خیرین یاریگران زندگی استان همدان افزود: دشمنان نظام اسلامی گروه سنی فعال جامعه به ویژه جوانان و نوجوانان را هدف قرار داده و درصدد هدایت آنها به مصرف مواد مخدر هستند.

وی، بهترین حربه برای بی اثر کردن توطئه دشمنان را توجه و مقدم شمردن مولفه پیشگیری دانست و اضافه کرد: مجموعه یاریگران زندگی باید با حضور در مدارس نسبت به آگاهی‌بخشی اقدام کنند.

استاندار همدان ادامه داد: همچنین می توان نمایشگاه مبارزه با موادمخدر را در مدارس و آموزشگاه ها دایر کرد تا دانش آموزان عاقبت مصرف مواد مخدر را از نزدیک شاهد باشند.

قاسمی فرزاد بیان کرد: پیشگیری و فرهنگ‌سازی در توفیق امر مقابله با پدیده شوم مواد مخدر از اهمیت بالایی برخوردار است و در این راستا مجموعه آموزش و پرورش باید دانش‌آموزان را از مقطع پیش‌دبستانی و دبستان باید با آثار مخرب این بلای خانمانسوز آشنا کند.

وی یادآور شد: استان همدان دارای ۲ مرکز ماده ۱۶ در شهرستان های کبودرآهنگ و نهاوند برای پذیرش معتادان متجاهر است که با توجه به قدمت مرکز کبودراهنگ باید نسبت به توسعه فضا و امکانات آن توجه شود.

استاندار همدان اظهارکرد: قاچاقچیان در عصر کنونی به سمت تهیه و تولید موادمخدر به شیوه صنعتی هدایت شدند در حالی که آثار این محرک ها بسیار بیشتر از مواد مخدر سنتی است که این مهم ضرورت جدیت بیشتر در مقابله با مواد مخدر را می رساند.

دبیر شورای مبارزه با مواد مخدر همدان نیز در این نشیت گفت: یکی از سیاست ها و رویکردهای دولت بهره گیری از توان و مشارکت مردم در زمینه کاهش آسیب های اجتماعی به ویژه اعتیاد است.

حمزه عبدکوند افزود: خیران نیک اندیش با شورای هماهنگی مبارزه با مواد مخدر و ۲۵ دستگاه عضو این شورا همکاری دارند.

وی اضافه کرد: مجمع خیران یاریگران زندگی به عنوان یک تشکل مردمی در زمینه کاهش آسیب اعتیاد فعال است و نباید فراموش کرد حضور و مشارکت مردم در هر عرصه ای موجب توفیق در آن حوزه شده است.

دبیر شورای مبارزه با مواد مخدر همدان بیان کرد: ۲ مرکز ماده ۱۶ و چندین مرکز ماده ۱۵ و ۱۵۵ مرکز و کلینیک ترک اعتیاد در استان همدان دایر است.

عبدکوند ادامه داد: در حوزه فرهنگی به ویژه آموزش و پرورش فعالیت های خوبی انجام شده به گونه ای که از ۳۵۰ هزار دانش آموز این استان ۱۵۰ دانش آموز فعال در مدارس و مراکز آموزشی زیر پوشش طرح یاریگران زندگی هستند.

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha