اعضای شورای شهر تهران پلاک ثبتی ۲۱ باغ را بررسی کردند

تهران بزرگ - ایرنا - اعضای شورای اسلامی شهر تهران با رای مثبت خود در حوزه بررسی پلاک ثبتی باغات در نهایت باغ بودن ۲۱ قطعه زمین در نقاط مختلف تهران را تصویب کردند.

به گزارش خبرنگار ایرنا، جلسه یکصد و هشتاد و چهارم شورای اسلامی شهر تهران روز سه‌شنبه برگزار و بررسی پرونده باغات یکی از دستور کارهای جلسه بود.

در ابتدا اعضا، باغ بودن زمینی به مساحت سه هزار و ۴۲۴ مترمربع در منطقه به دلیل نداشتن حد نصاب درختان لازم را رد کرده و به بررسی بیشتر این پرونده در کمیسیون تخصصی رای دادند.

در ادامه برای یک پلاک ثبتی دیگر به مساحت هشت هزار و ۱۲۰ مترمربع در منطقه که حد نصاب درختان لازم را نداشت، رای به باغ بودن این زمین دادند؛ همچنین زمینی به مساحت ۶۹۸ متر مربع در منطقه سه که حد نصاب درختان لازم را نداشت نیز با رای مثبت اعضای شورا به عنوان باغ مصوب شد.

در مجموع اعضای شورای شهر با نگاه تخصصی خود به ۲۱ سند پلاک ثبتی برای باغ بودن این اراضی رای مثبت دادند.

به گزارش ایرنا، اعضای شورای شهر تهران در این جلسه همچنین بررسی نامه فرماندار تهران در مورد اعتراض هیات تطبیق به مصوبه تعرفه‌های اصلاحی بهره‌برداری از اماکن ورزشی متعلق به شهرداری تهران را نیز مورد بررسی قرار دادند.

عضو شورای اسلامی شهر تهران در پاسخ به نامه فرماندار گفت: هیات تطبیق به دو بند این مصوبه ایراد گرفته و فرمانداری اعلام کرده که با کلیت این مصوبه موافق است ولی دو پیشنهاد دارد در یکی از بندها که شورای اسلامی شهر تهران در مورد سیاستگذاری و نظارت مطالبی را طرح کرده فرمانداری پیشنهاد داده که در کنار عبارت «سازمان ورزش» از عبارت «اداره کل ورزش و جوانان شهر تهران» نیز استفاده شود ولی این ایراد وارد نیست چون این اماکن متعلق به شهرداری تهران است و برنامه‌ریزی در خصوص این مجموعه‌ها برعهده سازمان ورزش شهرداری تهران قرار دارد.

نرگس معدنی‌پور ادامه داد: در بند دیگر نیز هیات تطبیق پیشنهاد داده که برای احداث مجموعه‌های ورزشی جدید که مکان‌یابی و امکان‌سنجی آن باید با موافقت سازمان ورزش شهرداری باشد، اداره‌کل ورزش و جوانان نیز وارد شود که این پیشنهاد هم قبول نیست چون سازمان ورزش مستقل عمل می‌کند.

در نهایت اعضای شورای اسلامی شهر تهران با رای مثبت خود بر این مصوبه تاکید و نامه فرماندار تهران در مورد اعتراض هیات تطبیق به مصوبه تعرفه‌های اصلاحی بهره‌برداری از اماکن ورزشی متعلق به شهرداری تهران را پاسخ دادند.

اخبار مرتبط

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha