پویش تامین منابع مالی واحدهای تولیدی کشور به مرحله اجرا رسید

شهرکرد- ایرنا- مدیرکل دفتر کسب و کار وزارت صنعت، معدن و تجارت گفت: طی ارزیابی‌هایی که در سال‌های اخیر صورت گرفته است تامین منابع مالی مشکل ۳۴ درصد واحدهای تولیدی کشور بوده که برای رفع این مشکل پویش همرسانی سرمایه‌گذاری در دستور کار قرار گرفته است.

به گزارش خبرنگار ایرنا، لیلا مرادی عصر سه‌شنبه در نشست تخصصی سرمایه‌گذاری و توسعه استان چهارمحال و بختیاری افزود: بیمه و مالیات و مباحث فروش و دست‌یابی به بازار داخلی و خارجی از دیگر مشکلاتی است که واحدهای تولیدی با آن روبرو هستند که تلاش ما بر این بوده با تسهیل در فرایند تولید و اختصاص تسهیلات مناسب تا حدی بر این مشکلات غلبه شود.

وی با بیان اینکه مشکلات و موانع تولید سبب شده است تا تعدادی از طرح‌های صنعتی نیمه‌فعال بمانند و یا راکد شوند، تصریح کرد: از آنجاکه اعتبارات دولتی جوابگوی این موضوع نیست درصدد هستیم به‌ عنوان نهاد حاکمیتی با استفاده از ظرفیت بخش خصوصی در قالب طرح همرسانی سرمایه‌گذاری، این واحدها را فعال کنیم.

مدیرکل دفتر کسب و کار وزارت صنعت، معدن و تجارت یادآور شد: فارغ از بودجه‌ها و تسهیلات تکلیفی باید نگاه ویژه‌ای به تامین مالی در بخش صنعت صورت گیرد و در این میان تجربه مدیریتی نقش بسیار موثری دارد.

مرادی افزود: به غیر از منابع بانکی و تسهیلات تبصره ۱۸ می‌توان از طریق بازار سرمایه نیز منابع مالی مورد نیاز برای سرمایه‌گذاری را فراهم کرد و از ظرفیت استانها در این خصوص به جد بهره‌گیری می‌شود.

به گزارش ایرنا، در این نشست نمایندگانی از شرکت‌های تولیدی زرماکارون و شیرین عسل نیز حضور داشتند و اعلام آمادگی کردند در صورت فراهم شدن شرایط مناسب، نسبت به سرمایه‌گذاری و یا مشارکت در تولید واحدهای صنعتی این استان ورود پیدا کنند.

در حال حاضر در این استان بیش از یک هزار واحد صنعتی در حال فعالیت است که ۳۶ واحد از این مجموعه واحدهای بزرگ و دارای اشتغال بالای ۱۰۰ نفر و ۳۲ واحد متوسط با اشتغال بین ۵۰ تا ۱۰۰ نفر و بقیه واحد های صنعتی کوچک هستند.

تاکنون با صدور بیش از ۲ هزار جواز تاسیس و افزون بر ۴۰۰ طرح با سرمایه گذاری بالای ۶۰ درصد طرح‌های صنعتی اجرایی شده که در راستای کمک به تکمیل این طرح گام‌های بلندی برداشته شده است.

اخبار مرتبط

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha