سازمان ملل: گفتگو با اسرائیل و آمریکا بخشی از تلاش برای کاهش تنش در غزه است

نیویورک- ایرنا- استفان دوجاریک سخنگوی سازمان ملل اعلام کرد که گفتگوی آنتونیو گوترش دبیرکل سازمان ملل با جو بایدن رئیس جمهور آمریکا و نیز مقامات رژیم اسرائیل، بخشی از تلاش ها برای کاهش تنش در نوار غزه است.

به گزارش ایرنا از نیویورک، استفان دوجاریک سخنگوی سازمان ملل روز سه شنبه به وقت محلی برابر با ۱۷ اکتبر ۲۰۲۳ و ۲۵ مهر ماه جاری درباره سفر دبیرکل سازمان ملل به مصر و نیز گفتگو با مقامات رژیم اسرائیل در جمع خبرنگاران گفت: ما برای ارائه کمک به غزه به دسترسی امن و بشردوستانه نیاز داریم. درحالی که بمباران ادامه دارد ما نمی توانیم کمک های حیاتی را به غزه ارائه دهیم.

وی افزود: گفتگوهای فشرده ای با تعدادی از طرف ها برای ایجاد این دسترسی در جریان است. وضعیت فراتر از بحرانی است. این مساله بخشی از گفتگوهای دبیرکل سازمان ملل خواهد بود. اسرائیل باید بخشی از این گفتگو ها باشد،همه طرف های دخیل باید بخشی از گفتگوها باشند.

دوجاریک در خصوص احتمال گفتگوی گوترش با جو بایدن رئیس جمهور آمریکا نیز گفت: ما همانطور که با رهبران جهان که بر طرفهای مختلف نفوذ دارند ارتباط داریم، با آمریکا نیز این ارتباط را حفظ کرده ایم تا موضع خود را تاکید کنیم. ما در زمان تنش بسیار بالا هستیم و سعی می کنیم از تشدید بیشتر تنش ها جلوگیری کنیم.

دوجاریک درباره زارش ها پیرامون آماده باش ۲ هزار نیروی آمریکایی در خاورمیانه نیز گفت که سازمان ملل بر لزوم اجتناب از تشدید تنش و محاسبه اشتباه تاکید دارد.

وی گفت: گزارش های مطبوعاتی را دیده ام. فکر می‌کنم ما در زمان تنش شدید هستیم و باید از تشدید بیشتر و هرگونه اشتباه محاسباتی جلوگیری کنیم.

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha