۲۵ مهر ۱۴۰۲، ۲۲:۴۰
کد خبرنگار: 5472
کد خبر: 85261988
T T
۰ نفر

برچسب‌ها

کمیته امداد مهارت آموزی مددجویان را برای اشتغال پایدار دنبال کند

ایلام - ایرنا - امام جمعه ایلام با اشاره ضعف فرهنگ کار در این استان، گفت: کمیته امداد بحث مهارت آموزی مددجویان را برای اشتغال پایدار دنبال کند.

به گزارش خبرنگار ایرنا، حجت الاسلام «اله نور کریمی تبار» شامگاه سه شنبه در دیدار با «جعفر صباغیان» قائم مقام کمیته امداد کشور با اشاره به اینکه کمیته امداد یادگار حضرت امام خمینی(ره) است، اظهار کرد: خدمت کردن در کمیته امداد برای کارکنان این نهاد انقلابی، توفیق بزرگی است.

وی تصریح کرد: خدمت کردن به قشرهای نیازمند جامعه در کنار ارزشمند بودن، بسیار هشدار دهنده و آموزنده است، دعای این خانواده ها در زندگی انسان بسیار تاثیرگذار است.

امام جمعه ایلام با اشاره به اینکه خانواده های نیازمند دارای عزت نفس هستند، بیان کرد: خدمت کردن به این خانواده ها بهترین ذخیره آخرت برای کارکنان کمیته امداد است.

وی تصریح کرد: خوشبختانه عملکرد کمیته امداد استان ایلام در سال های اخیر مثبت بوده و شاخص های این نهاد در رده های بالای کشوری بوده که جای تقدیر دارد و البته باید بیشتر از گذشته به کارهای فرهنگی و اشتغال پایدار توجه کرد.

حجت الاسلام کریمی تبار گفت: یکی از مهمترین اقداماتی که هر دستگاه اجرایی به خصوص نهادهای حمایتی باید همیشه در اولویت قرار دهند، بحث تکریم ارباب رجوع و توجه به خواسته ها و مشکلات آنها است.

لزوم توجه به ایجاد اشتغال پایدار برای خودکفایی مددجویان

وی با اشاره به مساله مهم خودکفایی مددجویان کمیته امداد، بیان کرد: کمیته امداد باید زمینه خودکفایی و اشتغال مددجویان را با استفاده از مشوق های لازم به گونه ای فراهم کند که خود مددجویان به این سمت حرکت کنند.

حجت الاسلام کریمی تبار گفت: یکی از مهمترین نیازهای مددجویان کمیته امداد، ایجاد اشتغال پایدار برای خودکفایی مددجویان است، این مساله در صورت آموزش و مهارت آموزی، قابل تحقق است.

امام جمعه ایلام با اشاره به اینکه نیاز است مساله کارآفرینی و اشتغال پایدار برای خانواده های مددجو به طور جدی دنبال شود، افزود: استان ایلام دارای ظرفیت های مهمی در حوزه های مختلف به طور مثال در صنایع دستی برای ایجاد اشتغال پایدار مددجویان است.

حجت الاسلام کریمی تبار خاطرنشان کرد: متاسفانه در استان ایلام فرهنگ کار ضعیف است، کمیته امداد مشوق های لازم برای آموزش و مهارت آموزی مددجویان برای رفتن به سمت اشتغال پایدار فراهم کند.

وی اظهار کرد: ایجاد اشتغال پایدار علاوه بر کسب درآمد برای خانواده های مددجو، باعث کاهش بسیاری از آسیب های اجتماعی و تهاجمات فرهنگی دشمنان می شود.

امام جمعه ایلام با اشاره به اینکه توجه به مساله اشتغال خانگی در استان ایلام ضروری است، خاطرنشان کرد: هر یک افراد مددجو متناسب با استعدادهای خود به مهارت آموزی تشویق شوند تا بخش های زیادی از محرومیت های اقتصادی استان رفع شود.

بیش از ۳۰ خانوار در استان ایلام تحت پوشش کمیته امداد هستند.

اخبار مرتبط

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha