۲۵ مهر ۱۴۰۲، ۲۳:۱۶
کد خبرنگار: 2105
کد خبر: 85262024
T T
۰ نفر

برچسب‌ها

دولت سیزدهم نگاه ویژه به اجرای برنامه های فرهنگی و هنری در کردستان دارد

سنندج-ایرنا- مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی کردستان گفت: دولت سیزدهم نگاه ویژه به برنامه های فرهنگی و هنری در استان دارد و همین منجر به برگزاری جشنواره های مختلف در همه شهرستان ها شده است.

به گزارش خبرنگار اعزامی ایرنا به مریوان، علی اصغر دریایی شامگاه سه شنبه در نشست رسانه ای شانزدهمین جشنواره بین‌المللی تئاتر خیابانی مریوان با خبرنگاران استان اظهار کرد: افزون بر حمایت از جشنواره های فرهنگی و هنری اجرای پروژه های ساخت پلاتوها با سرعت و دقت زیادی در حال انجام است.


وی با بیان اینکه تئاتر هنری فاخر و تاثیرگذار در جامعه به ویژه در حوزه مسائل اجتماعی است، اظهار کرد: تئاتر خیابانی به دلیل دسترسی آسان تر مردم به آن بیشتر مورد استقبال قرار می گیرد و یکی از جذابیت های آن نبود مانعی بین بازیگر و تماشاگر است.


مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی کردستان با اشاره به اینکه با کمترین هزینه و امکانات می توان تئاتر خیابانی اجرا کرد، بیان کرد: این جشنواره ها دورهمی برای تبادل فکر و اندیشه بین هنرمندان و اساتید و صاحب نظران است.

دریایی ادامه داد: با نگاه به کشف استعدادها در شهرستان های استان اقدام به تمرکز زدایی برنامه ها و جشنواره ها از مرکز استان کرده ایم

وی اضافه کرد: در افتتاحیه این دوره از جشنواره تئاتر خیابانی مریوان هنرمندان حوزه تئاتر با اجرای نمایشی سکوت در مقابل جنایت رژیم صهیونیستی را شکستند و با زبان هنر حمایت خود را از مردم مظلوم فلسطین اعلام کردند.

دولت سیزدهم نگاه ویژه به اجرای برنامه های فرهنگی و هنری در کردستان دارد

حضور چهار گروه خارجی در شانزدهمین دوره جشنواره تئاتر خیابانی مریوان

دبیر شانزدهمین جشنواره بین‌المللی تئاتر خیابانی مریوان در این نشست اظهار کرد: ۲۱۵ اثر به دبیرخانه این جشنواره ارسال شد و با رای هیات بازبین ۳۸ اثر به مرحله نهایی راه یافتند.

رحمان هوشیاری با اشاره به اینکه هیات بازبین متشکل ازسعید ذبیحی، محمود فرضی نژاد، مختار محمدی، مهدی صالحیار، نرگس خاککار، زهرا مریدی بودند، افزود: یکی از مشکلاتی که گریبان جشنواره های مختلف به ویژه تئاتر خیابانی را گرفته کمبود اعتبارات است.

وی با بیان اینکه گروه های خارجی زیادی برای حضور در این دوره از جشنواره اعلام آمادگی کردند، گفت: از ۱۱ گروه خارجی که آثار آنها هم مورد تایید قرار گرفت ولی به دلیل مشکلات مالی تنها امکان حضور برای چهار گروه فراهم شد

دبیر شانزدهمین جشنواره بین‌المللی تئاتر خیابانی مریوان بیان کرد: گروه های خارجی از کشورهای تونس، ارمنستان، ترکیه و عراق در این دوره از جشنواره حضور دارند.

رحمانی اظهار کرد: تلاش زیادی برای جذب اسپانسر مالی کردیم ولی این اتفاق نه تنها در استان ما بلکه در کل کشور هم تاکنون برای جشنواره های فرهنگی و هنری نیافتاده است.

وی برآورد هزینه لازم برای برگزاری شانزدهمین دوره جشنواره تئاتر خیابانی مریوان را ۴۰ میلیارد ریال اعلام کرد و گفت: انتظار می رود ردیف اعتباری به این جشنواره اختصاص یابد تا هر دوره آن شاهد افزایش کمیت و کیفیت این رویداد فرهنگی و هنری باشیم.

اخبار مرتبط

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha