۲۵ مهر ۱۴۰۲، ۲۳:۲۹
کد خبرنگار: 2445
کد خبر: 85262038
T T
۰ نفر

برچسب‌ها

واکنش و اعتراض کشورهای اسلامی به حمله رژیم صهیونیستی به بیمارستان المعمدانی غزه

تهران-ایرنا-کشورهای اسلامی و عربی سه‌شنبه شب جنایت رژیم صهیونیستی برای بمباران بیمارستان المعمدانی شهر غزه را به شدت محکوم کردند و آن را جنایت جنگی خواندند.

به گزارش ایرنا به نقل از منابع خبری عربی، در همین راستا، وزارت امور خارجه فلسطین اعلام کرد که بمباران بیمارستان المعمدانی به وسیله رژیم صهیونیستی جنایت جنگی است.

لبنان

نجیب میقاتی نخست وزیر لبنان در واکنش به کشتار بیماران و مجروحان در بیمارستان معمدانی نوار غزه اظهار داشت: صدها نفر در بیمارستان معمدانی غزه در نتیجه اقدام جنایتکارانه "اسرائیل" شهید شده‌اند. اما وجدان جهانی تا چه زمانی در قبال این ظلم سکوت خواهد کرد؟

اردن
اردن بمباران بیمارستان معمدانی در غزه را شدیدا محکوم و اعلام کرد که مسئولیت این جنایت خطرناک را متوجه رژیم اشغالگر "اسرائیل" می‌دانیم.

اردن این اقدام را مغایر با ارزش‌های انسانی و اخلاقی و قوانین انسانی بین‌المللی به ویژه کنوانسیون چهارم ژنو در خصوص قواعد جنگی را به شدت محکوم می‌کند.

قطر

وزارت امور خارجه قطر با صدور بیانیه‌ای در واکنش به بمباران بیمارستان معمدانی اعلام کرد که این‌ اقدام را محکوم و آن را قتل عامی وحشیانه و جنایتی در حق غیر نظامیان می‌دانیم.

قطر افزود: از جامعه بین‌الملل می‌خواهیم که به مسئولیت خود عمل کرده و اسرائیل را از ارتکاب جنایات بیشتر در حق غیر نظامیان بازدارند.

در ادامه این بیانیه آمده است که‌ گسترش حملات اسرائیلی به شمولیت بیمارستان‌ها و مدارس تشدید خطرناک تنش است و عواقب وخیمی برای امنیت و ثبات منطقه خواهد داشت.

رژیم صهیونیستی در جنایتی دیگر بیمارستان المعمدانی در غزه را بمباران کرد که تا این لحظه گزارش‌ها حکایت از شهادت بیش از ۵۰۰ تن دارد.

وزارت بهداشت فلسطین در نوار غزه پیش از این هشدار داده بود که بیمارستان‌های غزه به سبب قطعی برق و اتمام سوخت عملا در آستانه تعطیلی و فروپاشی قرار دارند.

دفتر مطبوعاتی حماس امروز سه شنبه گزارش داد که طی ۱۰ روز گذشته تقریبا ۲ هزار زن و کودک طی حملات هوایی رژیم صهیونیستی به غزه شهید شده‌اند.

وزارت بهداشت فلسطین در نوار غزه در تازه‌ترین بیانیه خود اعلام کرد که شمار شهدای غزه در نبرد طوفان الاقصی به مرز ۳ هزار نفر رسیده است.

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha