بایدن عازم سرزمین‌های اشغالی فلسطین شد/ سفر به اردن لغو شد

نیویورک - ایرنا- جو بایدن رئیس جمهور ایالات متحده در یازدهمین روز از جنگ میان نیروهای مقاومت فلسطین و رژیم اسرائیل برای حمایت از این رژیم، عازم سرزمین های اشغالی فلسطین شد اما در پی بمباران بیمارستان المعمدانی در غزه و لغو دیدار چهار جانبه در امان از سوی محمود عباس رئیس تشکیلات خودگران فلسطین، سفرش به اردن لغو شد.

به گزارش ایرنا از نیویورک، کاخ سفید اعلام کرد جو بایدن رئیس جمهور آمریکا سفر خود به اردن را لغو کرده است. پیش از این قرار بود بایدن به سرزمین های اشغالی فلسطین در حمایت از رژیم اسرائیل سفر کند.

بایدن همچنین قرار بود در نشست چهار جانبه ای با  حضور محمود عباس رئیس تشکیلات خودگردان فلسطین، ملک عبدالله پادشاه اردن و عبدالفتاح السیسی رئیس جمهور مصر در امان پایتخت اردن شرکت کند.

وزارت بهداشت فلسطین سه شنبه شب به وقت محلی از بمباران بیمارستان «المعمدانی» در غزه و شهادت حدود ۵۰۰ نفر خبر داد. این وزارت‌خانه پیش از این هشدار داده بود که بیمارستان‌های غزه به سبب قطعی برق و اتمام سوخت عملا در آستانه تعطیلی و فروپاشی قرار دارند.

 در پی بمباران بیمارستان المعمدانی غزه، محمود عباس رئیس تشکیلات خودگردان فلسطین سه روز عزای عمومی اعلام و دیدار برنامه ریزی شده خود با جو بایدن رئیس جمهور آمریکا را در پی بمباران این بیمارستان لغو کرد.

وزیر خارجه اردن نیز اعلام کرد: نشست چهار جانبه که قرار بود روز چهارشنبه در این کشور تشکیل شود، برگزار نخواهد شد.

همزمان یک مقام کاخ سفید به خبرنگاران اعلام کرد: پس از مشورت با ملک عبدالله دوم پادشاه اردن و با توجه به سه روزعزاداری اعلام شده توسط  محمود عباس رئیس تشکیلات خودگردان فلسطین، بایدن سفر خود به اردن و دیدار برنامه ریزی شده با رهبران اردن، مصر و رئیس تشکیلات خودگردان فلسطین به تعویق انداخته است.

بایدن که برنامه سفرش به سرزمین‌های اشغالی فلسطین دوشنبه شب به وقت محلی از سوی آنتونی بلینکن وزیر خارجه آمریکا اعلام شد، در حساب ایکس خود (توییتر سابق) گفت که روز چهارشنبه به اسرائیل سفر خواهد کرد تا در مواجهه تل آویو با آنچه وی "حمله تروریستی حماس" خوانده، اعلام همبستگی کند.

وی در این پیام در شبکه اجتماعی خود افزود: سپس به اردن سفر خواهم کرد تا به نیازهای انسانی شدید رسیدگی و با سران این کشور دیدار کنم. در آنجا تاکید می‌کند حماس نماینده مردم فلسطین برای دفاع از خودشان نیست.

بلینکن که از پنجمین روز درگیری های میان نیروهای مقاومت فلسطین و رژیم اسرائیل در منطقه غرب آسیا (خاورمیانه) به سر می برد، پس از رایزنی با رهبران منطقه، دوباره به سرزمین های اشغلی فلسطین بازگشت تا با مقامات اسرائیلی رایزنی کند و پس از جلسه ۸ ساعته با کابینه رژیم اسرائیل در سخنانی گفت که بایدن چهارشنبه به فلسطین اشغالی سفر خواهد کرد.

وی افزود: آمریکا و (رژیم) اسرائیل بر سر طرحی توافق کردند که اجازه می‌دهد کمک‌ها به غیرنظامیان غزه برسد و ضروری است که کمک‌ها به غزه هرچه سریعتر آغاز شود.

وزیر خارجه آمریکا اضافه کرد که بایدن در سفر به فلسطین اشغالی به هماهنگی نزدیک با شرکای اسرائیلی برای آزادی گروگان‌های حماس ادامه خواهد داد و تاکید خواهد کرد که اسرائیل حق دارد از مردم خود در برابر حماس دفاع کند.

اخبار مرتبط

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha