طرح سه ماده ای چین، بهترین راه حل مساله فلسطین است
رایزنی وزیر خارجه چین و دبیرکل سازمان ملل

تهران-ایرنا- «وانگ یی» وزیر امور خارجه چین در دیدار با «آنتونیو گوترش» دبیر کل سازمان ملل تاکید کرد که طرح سه ماده ای چین، بهترین راه حل مساله فلسطین است.

به گزارش روز چهارشنبه ایرنا به نقل از تارنمای خبری وزارت امور خارجه چین، «وانگ یی» وزیر امور خارجه چین با بیان این مطلب، افزود: «شی جین پینگ» رئیس جمهوری چین طرح ابتکاری شامل سه بخش برای حل مساله فلسطین ارائه کرد که در حال حاضر بهترین راه حل در نظر گرفته شده است.

شی در دیدار اخیرش با «محمود عباس» رئیس تشکیلات خود گردان فلسطین در پکن، طرح ابتکاری شامل سه بخش برای حل مساله فلسطین به عنوان قدیمی ترین بحران خاورمیانه ارائه داد و تاکید کرد: راه حل اساسی، تشکیل کشور مستقل فلسطین با حاکمیت ملی کامل براساس مرزهای سال ۱۹۶۷ به پایتختی بیت المقدس است.

وانگ با اشاره به اینکه «راه حل دو دولت» تنها راه حل این تنش ها است، خاطرنشان کرد که چین از ایفای نقش مهم سازمان ملل برای دستیابی به آتش بس، کاهش تنش و از سرگیری مذاکرات فلسطین-اسرائیل و همچنین ایجاد اجماع جهانی در خصوص «تشکیل دو دولت» حمایت می کند

وی افزود: پکن به تقویت ارتباط و هماهنگی با سازمان ملل در این خصوص ادامه خواهد داد.

وزارت امور خارجه چین با اشاره به اینکه طرح «یک پهنه، یک راه» (BRI) به بزرگ ترین چارچوب همکاری جهانی تبدیل شده است، خاطرنشان کرد که پکن مایل به ارائه کالاهای با کیفیت در جامعه جهانی در تحت چارچوب سازمان ملل است

وانگ گفت: چین آماده گسترش همکاری با سازمان ملل در مقابله با یکجانبه گرایی و توسعه برنامه های پایدار سازمان است.

وی افزود: پکن به نگرانی های معقول کشورهای در حال توسعه اهمیت و به آن احترام می گذارد. چین تلاش خود برای پیشرفت علم و فناوری را برای همه بشریت به اشتراک می گذارد.

«آنتونیو گوترش» دبیرکل سازمان ملل هم در این دیدار خاطرنشان کرد که طرح های «یک پهنه، یک راه»، توسعه جهانی و سایر طرح های دیگر چین برای کشور در حال توسعه برای مقابله با چالش های آنان امری حیاتی است.

گوترش تاکید کرد: سازمان ملل آماده همکاری نزدیک با پکن برای حمایت از گسترش همکاری های کشورهای در حال توسعه و بهبود حکومتداری جهانی است.

وی افزود: ما انتظار داریم که چین همچنان به ایفای نقش پیشرو در برنامه های مهم جهانی ادامه دهد.

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha