واکنش‌ مردم چهارمحال و بختیاری به نسل‌کشی رژیم اسرائیل در غزه

شهرکرد-ایرنا- جمعی از مردم چهارمحال و بختیاری در ساعات آغازین روز چهارشنبه در شبکه‌های مجازی و فضای حقیقی، نسبت به جنایات جنگی رژیم اشغالگر قدس و نسل‌کشی این رژیم در غزه و بمباران بیمارستان المعمدانی، واکنش نشان دادند و این نسل‌کشی و جنایات رژیم صهیونیستی را محکوم کردند.

به گزارش ایرنا، در پی جنایات جنگی اخیر و حمله وحشیانه رژیم غاصب صهیونیستی به بیمارستان غزه و نسل‌کشی مردم مظلوم و کشتار صدها مرد، زن و کودک بی‌گناه، دولت جمهوری اسلامی ایران با محکومیت این وحشی‌گری جنون‌آمیز، روز چهارشنبه را در سراسر کشور عزای عمومی اعلام کرد و در این زمینه نیز بسیاری از مردم ایران این جنایات را به شدت محکوم کردند.

در چهارمحال و بختیاری نیز جمعی از فعالان حوزه فضای مجاری و مخاطبان و کاربران در ساعات پایانی سه‌شنبه شب و صبح چهارشنبه، با سیاه‌پوش کردن عکس صفحات خود یا انتشار عکس بمباران بیمارستان المعمدانی غزه،واکنش نشان دادند و جنایت رژیم اسرائیل را محکوم کردند.

همچنین برخی از مخاطبان نیز عکس‌های کودکان شهید و زخمی غزه را در صفحات مجازی به اشتراک گذاشته‌اند و نسبت به آن واکنش تندی نشان داده‌اند و آن را نسل‌کشی واضح در عصر کنونی عنوان کرده‌اند.

دانش‌آموزان نیز در مدارس استان با سر دادن شعارهای "مرگ بر اسرائیل" و " مرگ بر آمریکا" با کودکان بی‌دفاع فلسطینی ابراز همدردی کردند.

در دانشگاه‌ها، حوزه‌های علمیه و مراکز علمی نیز دانشجویان و استادان و طلاب نسبت به این نسل‌کشی رژیم اشغالگر قدس واکنش نشان دادند و جنایت جنگی رژیم صهیونیستی را محکوم کردند.

استاندار چهارمحال و بختیاری نیز با صدور بیانیه‌ای به شدت این جنایات جنگی رژیم اشغالگر قدس را محکوم کرد، که در بخشی از این بیانیه آمده است: قلب انسان‌های آزاده دنیا داغدار خون‌های پاک بر زمین ریخته شده کودکان و زنانی است که در بیمارستان ،غزه پناهگاهی برای گریختن از چنگال جلادان غاصب صهیونیست نداشتند.

غلامعلی حیدری در این بیانیه تاکید کرده است: صحنه‌هایی که منتشر می‌شود قلب‌ها را داغدار و عزم‌ها را استوار می‌کند. استوار برای قیامی بزرگ و تاریخ‌ساز. این گرگ‌های خون آشام بزودی عقوبت جنایات خود را خواهند دید. اکنون شمشیر آخته‌ی مقاومت از نیام بدر آمده و دیری نخواهد پایید که دست قدرتمند مقاومت آنچنان سیلی‌ای به بنیان منحوس این رژیم کودک‌کش بنوازد که تا سالها افسانه آن از نسلی به نسل دیگر بازگو شود.

در پایان این بیانیه تاکید شده است:اینجانب این فجایع دردناک و اسفبار را به محضر شریف صاحب العصر و الزمان حضرت بقیة الله‌الاعظم(عج) و امت اسلام تسلیت عرض می‌کنم. به امید آنکه بزودی در قدس شریف نماز پیروزی و وحدت امت اسلامی اقامه شود.

برگزاری تجمعات خودجوش مردمی در اعلام انزجار از رژیم اشغالگر قدس

همچنین تجمع مردمی و خودجوش در شهرهای چهارمحال و بختیاری از روز چهارشنبه در خصوص محکوم کردن این جنایت برگزار خواهد شد که تجمع خودجوش مردم بروجن در محکومیت حمله وحشیانه رژیم نامشروع اسرائیل به بیمارستان معمدانی در غزه و ابراز همدردی با مردم مظلوم فلسطین روز چهارشنبه ساعت ۱۶:۳۰ در میدان امام حسین(ع)، درب مدرسه شهید طاهری و روز پنجشنبه در سامان بعد از نماز مغرب و عشاء در مسجد حضرت ابوالفضل علیه‌السلام برگزار می‌شود.

از سوی دیگر قرار است تجمع بزرگ اعلام انزجار از جنایت اسرائیل و حمایت از ملت مظلوم فلسطین روز چهارشنبه ساعت۱۶ در میدان امامزادگان حلیمه و حکیمه خاتون (س) شهرکرد برگزار می‌شود و در شهرستان لردگان از تجمع از ساعت ۱۰ صبح در فلکه شهرداری انجام می‌شود.

همچنین این تجمع روز چهارشنبه ۲۶ مهرماه ۱۴۰۲ بعد از اقامه نماز ظهر و عصر در مسجد دانشگاه شهرکرد با حضور دانشجویان و استادان برگزار خواهد شد.

واکنش هنرمندان و ورزشکاران

از سوی دیگر تعدادی از هنرمندان و ورزشکاران چهارمحال و بختیاری نیز با انتشار عکس‌ها و متن‌هایی این جنایت جنگی رژیم اشغالگر قدس را به شدت محکوم کردند.

مهدی طهماسبی فعال فرهنگی و پژوهشگر حوزه ادبیات نیز با انتشار شعری با مضمون شهادت کودکان بی‌دفاع غزه، این جنایت رژیم اسرائیل را محکوم کرد.

متن این شعر که در اختیار ایرنا قرار گرفته است؛ به شرح ذیل است:

برخیز، بازی کن، بخوان مادر، عزیزم
یک لحظه در پیشم بمان مادر، عزیزم
ای نوگلم دردانه‌ام شیرین زبانم
با من بگو شیرین زبان مادر، عزیزم
زخمی شدی گفتم که بر می گردی امشب
رفتی به سمت آسمان مادر، عزیزم
اینجا نه غزه گویا کربلایی است
لب تشنه می‌دادی تو جان مادر، عزیزم
سفاک‌ها، بیمارها را قطعه قطعه
بردند سمت بی‌کران مادر، عزیزم
ای نونهال باغ من پرپرشدی تو
در آتش افتادی چه‌سان مادر، عزیزم
برخیز من چشم انتظار دیدن تو
برخیز ، بازی کن ، بخوان مادر، عزیزم

به گزارش ایرنا، اشغالگران صهیونیست سه شنبه بیمارستان المعمدانی در غزه را بمباران کردند و در نتیجه این اقدام جنایتکارانه و بر اساس اعلام منابع خبری بیش از ۵۰۰ فلسطینی در این بیمارستان به شهادت رسیدند.

اخبار مرتبط

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha