واشنگتن مسیر تشدید تنش‌ها در خاورمیانه را دنبال می‌کند/ اعزام یگان ویژه دریایی به منطقه

تهران- ایرنا- وزارت دفاع آمریکا از اعزام یگان ویژه دریایی به خاورمیانه، همزمان با تشدید درگیری‌ها میان رژیم صهیونیستی و نیروهای مقاومت فلسطین خبر داد.

به گزارش روز چهارشنبه ایرنا، تارنمای خبری هیل نوشت: همزمان با افزایش درگیری ها میان اسرائیل و نیروهای مقاومت فلسطین، آمریکا یک تیم نیروهای ویژه واکنش سریع را به خاورمیانه اعزام می کند.

وزارت دفاع آمریکا اعلام کرد که یگان اعزامی دریایی ۲۶ (MEU) را که طیف گسترده‌ای از ماموریت ها را انجام می دهد، به سمت خاورمیانه اعزام می کند.

سابرینا سینگ معاون مطبوعاتی پنتاگون در این خصوص گفت: تفنگداران دریایی بدون هیچ دستور خاصی در آنجا حضور دارند. آنها آنجا هستند تا در صورت دستور رئیس جمهوری و یا وزیر دفاع وارد عمل شوند.

گفته می شود تخصص این یگان عملیات آبی و خاکی، واکنش سریع در زمان بحران و عملیات اضطراری است.

اعزام این نیروها از سوی پنتاگون همزمان با گسیل دو ناو هواپیمابر آمریکایی مورد توجه قرار گرفته است. ناو هواپیما بر «یواس‌اس آیزنهاور» اندکی پس از ناو «یواس‌اس جرالد آر. فورد» که هفته گذشته وارد منطقه شد، به سمت خاورمیانه اعزام شده است.

واشنگتن مدعی است که اعزام این دو ناو هواپیمابر به جلوگیری از گسترش جنگ در خاورمیانه کمک می کند. هفته گذشته لوید آستین وزیر دفاع آمریکا نیز از آماده باش دو هزار سرباز آمریکایی خبر داد، اما معاون مطبوعاتی پنتاگون توضیح دقیقی در خصوص اینکه کدام نیروها در حالت آماده باش قرار گرفته اند، ارائه نکرد.

اخبار مرتبط

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha