معاون علمی رییس جمهوری عازم ازبکستان شد

تهران - ایرنا - معاون علمی، فناوری و اقتصاد دانش بنیان رییس جمهوری به منظور توسعه همکاری‌های فناورانه ایران و ازبکستان راهی تاشکند پایتخت این کشور شد.

به گزارش گروه علم و آموزش ایرنا، این سفر در پی دعوت وزیر نوآوری ازبکستان برای حضور در رویداد هفته بین‌المللی نوآوری ازبکستان انجام می شود.

روح الله دهقانی فیروزآبادی در جریان این سفر ضمن دیدار با وزیر نوآوری ازبکستان با وزیر صنعت این کشور دیدار و گفت و گو می کند.

براساس اعلام معاونت علمی ریاست جمهوری، بازدید از نمایشگاه هفته نوآوری ازبکستان که ۲۵ شرکت دانش بنیان ایرانی در قالب پاویون جمهوری اسلامی ایران در آن حضور دارند، بازدید از خانه نوآوری و فناوری در تاشکند و زمینه سازی برای عقد چند قرارداد فناوری و توسعه صادرات دانش بنیان از دیگر برنامه های معاون علمی، فناوری و اقتصاد دانش بنیان رییس جمهور در سفر به این کشور است.

به گزارش ایرنا، خانه فناوری و نوآوری ایران در تاشکند خردادماه با حضور دهقانی فیروزآبادی معاون علمی، فناوری و اقتصاد دانش‌بنیان رییس‌جمهوری و وزیر علم، آموزش عالی و نوآوری ازبکستان به صورت مجازی افتتاح شد.

خانه فناوری و نوآوری ایران در تاشکند با هدف معرفی محصولات دانش‌بنیان، فناور و خلاق ایران به بازار این کشور، تعاملات دانشی و تسهیل فضای همکاری و توسعه بازار محصولات ایران و ازبکستان، در فضای ۴۰۰ متر مربعی شامل فضای کار اشتراکی، فضای جلسات و مذاکره و استقرار شرکت‌ها در شهر تاشکند راه اندازی شد.

این خانه فناوری و نوآوری در دل یک ساختمان چهار طبقه که سه طبقه از آن به فضای اشتراکی اختصاص دارد، میزبان شرکت‌های دانش‌بنیان و فناور دو طرف برای همکاری‌های تجاری و فناورانه است.

آی هیت تاشکند با سرمایه گذاری حدود چهار میلیون دلاری سرمایه‌گذار بخش خصوصی، کار خود را آغاز کرده و در آغاز این فعالیت نی یک قرارداد همکاری فناورانه به ارزش ۱۰ میلیون دلار در حوزه انرژی با همکاری شرکت‌های دو طرف و ذیل حمایت این خانه فناوری و نوآوری امضا شد.

ایجاد این خانه نوآوری در راستای مصوبات دیدار رییس جمهوری اسلامی ایران و ازبکستان انجام شد که زمینه‌ساز گسترش و تسهیل همکاری‌های دانشی، فناورانه و اقتصادی دو کشور است.

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha