پرهیزکار: ۵۰ میلیارد برای ترمیم چمن ورزشگاه آزادی نیاز است

تهران- ایرنا- رئیس مرکز ملی فوتبال ایران مشکل ترمیم زمین چمن کمپ ورزشگاه آزادی را کمبود آب اعلام کرد و گفت: :برای ترمیم چمن زمین شماره یک ورزشگاه آزادی حدود ۵۰ میلیارد تومان نیاز داریم.

به گزارش ایرنا، داود پرهیزکار رئیس مرکز ملی فوتبال ایران روز چهارشنبه در مورد اقدامات برای بهبود زمین شماره یک مرکز ملی فوتبال، اظهار داشت: با توجه به این که تیم ملی بزرگسالان در اردو است و خداروشکر موفق شدند به مقام قهرمانی تورنومنت چهرجانبه اردن نیز دست پیداکنند، زمین شماره ۲ که به شکل مطلوبی نگهداری و استفاده شده را در اختیار داشتیم. در برنامه ما است زمین شماره یک را برداشت کلی و کشت مجدد کنیم زیرا ۲۲ سال از عمر این زمین گذشته و باید حتما وضعیتش تغییر کند.

وی ادامه داد: اقدامات اولیه و مکاتبات با حضور علیرضا زاکانی (شهردار تهران) در مرکز ملی انجام شده و قول این کار گرفته شده، اما مراحل اداری زمان‌بر هست. به همین دلیل با ایجاد یک کارگروه فعلا می‌خواهیم بخشی از زمین را احیا و سبز کنیم تا تیم‌های ملی پایه ما که درگیر مسابقات هستند بتوانند از این زمین استفاده کنند. مشکل اساسی ما بحث آب هست که متاسفانه هنوز حل نشده و با توجه به حضور مسئولان و کارشناسان، قرار شده آبیاری گلخانه‌ای و کاورکشی کنیم تا بعد از ۵ روز، کاور را جمع کرده و کود و سم را اضافه می‌کنیم تا دوباره آبیاری کنیم.

پرهیزکار در مورد اینکه وزیر ورزش اعلام کرده مشکل آب مجموعه آزادی حل شده، تصریح کرد: هنوز آب به مجموعه ما نرسیده و با توجه به وسعت بالای ورزشگاه آزادی، ۳ چاهی که از آن بهره‌برداری می‌کند، تکمیل نشده است. در طول روز فقط چند ساعت آب به مامی‌رسد و این چند ساعت کفاف آبیاری ۲ زمین را نمی‌دهد.

رئیس مرکز ملی فوتبال ایران درپاسخ به این سوال که آیا زمین شماره یک به سیستم زهکشی مجهز شده است، اظهار داشت: خیر این زمین برای ۲۲ سال پیش است و به صورت سنتی کشت شده است و زمین شماره ۲ فقط زهکشی و ۶۰ کیلومتر گرمایش دارد و قصد داریم این زمین را نیز به همان شکل احیا کنیم.

وی در مورد اینکه مگر قرار نبود برای بهسازی زمین شماره یک از منابع پروژه فوروارد فیفا استفاده شود، گفت: منتظر تعویض کامل زمین هستیم و طرحش به فیفا رفته که منتظر تامین منابع هستیم. به هر حال این یک زمین نیست و ابعاد آن به اندازه ۲ زمین فوتبال خواهد و حدود ۵۰ میلیارد برای ترمیم زمین و رسیدن به شرایط ایده‌آل نیاز داریم.

اخبار مرتبط

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha