کوبا جنایت در بیمارستان غزه را محکوم کرد

تهران- ایرنا- رئیس‌جمهوری و وزیر امور خارجه کوبا در پیام‌هایی جداگانه، بمباران جنایتکارانه بیمارستان «المعمدانی» در غزه توسط رژیم صهیونیستی که به شهادت و زخمی شدن صدها نفر منجر شده است را محکوم کردند.

به گزارش روز چهارشنبه ایرنا به نقل از خبرگزاری پرنسا لاتینا، میگل دیاز کانل رئیس‌جمهوری کوبا در انتقادی شدید اللحن، جنایت فجیع رژیم صهیونیستی را محکوم کرد و آتش‌بس فوری میان طرف‌های این درگیری و پایان دادن به نقض آشکار حقوق بین‌المللی بشردوستانه را خواستار شد.

برونو رودریگس وزیر امور خارجه کوبا نیز در واکنش و اعتراض به جنایت شب گذشته رژیم صهیونیستی در بمباران بیمارستان «المعمدانی»، در حساب کاربری «ایکس» خود و به نمایندگی از دولت کوبا، «اقدام مذموم» رژیم غاصب اسرائیل «که نقض قوانین بین‌المللی بشردوستانه است» را محکوم کرد.

خبرگزاری پرنسا لاتینا با انتشار این خبر نوشت: جهان از جنایت‌های ارتش رژیم صهیونیستی شوکه شده و نسبت به این رویداد واکنش خشمگینانه نشان داده است.

به تازگی و با گذشت یک هفته از بمباران‌های رژیم صهیونیستی علیه فلسطینی‌ها، وزارت امور خارجه کوبا با تاکید بر تشدید خشونت‌ها به عنوان «پیامد دهه‌ها اقدامات اسرائیل در اشغال و استعمار غیرقانونی»، «فراخوانی فوری برای آتش‌بس و همچنین تسهیل فوری ورود کمک‌های بشردوستانه به غزه» را مطرح کرد.

وزارت امور خارجه کوبا از شورای امنیت سازمان ملل خواست تا با ممانعت از وتوی مکرر اقدامات این شورا که صلح، امنیت و ثبات منطقه‌ای را تضعیف می‌کند، به وظایف خود عمل کرده و به مصونیت اسرائیل، قدرت اشغالگری که ایالات متحده در طول تاریخ با آن همدست بوده، پایان دهد.

جنایات صهیونیست‌ها در غزه در حالی وارد دوازدهمین روز خود شده است که دیشب یک نمونه دیگر از حقوق بشر صهیونیستی با بمباران وحشیانه بیمارستان المعمدانی غزه و به خاک و خون کشیده شدن مجروحان بستری و مردم پناه برده به آنجا دوباره به نمایش درآمد؛ این جنایت در حالی رخ داد که کشورهای غربی همچون آمریکا، انگلیس، فرانسه و آلمان با تمام توان از رژیم صهیونیستی حمایت کرده اند.

وزارت بهداشت فلسطین در نوار غزه بامداد چهارشنبه اعلام کرد که شمار شهدای غزه از آغاز نبرد طوفان الاقصی تا کنون به ۳ هزار و ۲۰۰ نفر رسیده است.

اخبار مرتبط

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha