حدود چهار هزار میلیارد ریال از مطالبات بیمه سلامت خراسان‌شمالی پرداخت شد

بجنورد- ایرنا- مدیرکل بیمه سلامت خراسان‌شمالی گفت: سه هزار و ۹۲۰ میلیارد ریال مطالبات موسسات طرف قرارداد این اداره کل مربوط به چهار ماه نخست امسال پرداخت و تسویه شده است.

به گزارش ایرنا، مهرداد سفیدگران روز چهارشنبه در نشست خبری با اصحاب رسانه اظهار کرد: مطالبات تمامی موسسات دولتی و غیردولتی استان تا پایان تیرماه جاری پرداخت شده است و تلاش می شود تا پرداخت مطالبات موسسات طرف قرارداد دولتی و غیردولتی با دریافت اسناد به موقع پرداخت شود.

وی خاطرنشان کرد: ۵۹۴ موسسه مستقل شامل مطب های پزشکان، آزمایشگاه و سایر مراکز و همچنین ۲۲۵ موسسه وابسطه شامل بیمارستان ها و سایر مراکز با بیمه سلامت استان قرارداد دارند.

مدیرکل بیمه سلامت خراسان‌شمالی افزود: امسال ۴۰۲ هزار و ۶۰۰ نفر به مراکز طرف قرارداد این استان برای دریافت خدمات بهداشتی و درمان به پزشکان مراجعه کرده اند و همچنین در این بازه زمانی ۷۷ هزار و ۳۵۷ نفر از خدمات آزمایشگاه نیز استفاده کرده اند و ۴۳ هزار و ۶۸۷ نفر نیز در مراکز درمانی بستری بوده‌اند.

وی افزود: ۸۶ درصد بیمه شدگان این استان حق بیمه ای پرداخت نمی کنند و به صورت رایگان بیمه شده اند و ۵۵ هزار و ۴۴۱ نفر بیمه شده این استان شامل کارمندان است که حق بیمه آنان توسط بیمه گذار پرداخت می شود.

سفیدگران اظهار کرد: ۱۳۴ هزار و ۸۱۸ نفر از بیمه شدگان استان در صندوق سلامت همگانی، ۴۵۱ هزار و ۳۷۶ نفر بیمه شدگان صندوق روستایی، ۴۰ هزار و ۹۸۱ نفر نیز سایر اقشار هستند که شامل گروه های مختلفی از جمله سازمان های حمایتی از جمله کمیته امداد امام خمینی (ره)، بهزیستی، طلاب و جانبازان است.

وی خاطرنشان کرد: پنج دهک بیمه شدگان صندوق سلامت همگانی ایرانیان خدمات رایگان دریافت می کنند و به جزء دهک ۱۰ ،مابقی دهک ها از دهک ۶ تا ۹ از تخیف هایی برخوردار هستند.

مدیرکل بیمه سلامت خراسان‌شمالی گفت: ۹۸ درصد نسخه نویسی و نسخه پیچی در سطح استان نیز الکترونیکی انجام می شود که حدود میانگین کشوری است و تمامی موسسات طرف قرارداد تلاش می کنند تا در این راستا ارتقا یابند.

وی افزود: ۹۰ درصد موسسات استان در بخش های مختلف با این سازمان بیمه ای قرارداد دارند و تنها ۱۰ درصد قرار داد ندارند اما این مراکز نیز می توانند نسخه نویسی الکترونیکی را انجام دهند.

سفیدگران گفت: ۱۰۷ گروه از بیماران خاص و سخت علاج زیر پوشش بیمه ای قرار گرفتند که در سال گذشته پنج هزار و ۸۸۸ نفر و در سال جاری ۲ هزار و ۷۸۹ نفر بیمار نشان دار شدند که از خدمات بیمه ای برخوردار شدند.

وی در خصوص خدمات ناباروری نیز گفت: یکهزار و ۵۵۸ نفر در سال گذشته و امسال نیز یکهزار و ۸۲ نفر نشان دار شدند که این افراد از خدمات بیمه ای برخوردار شده اند.

خراسان شمالی یک میلیون نفر جمعیت دارد که ۴۴ درصد آن در روستاها سکونت دارند.

اخبار مرتبط

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha