۲۶ مهر ۱۴۰۲، ۱۴:۰۱
کد خبرنگار: 1285
کد خبر: 85262647
T T
۰ نفر

برچسب‌ها

دمای شهرکرد به زیر صفر رسید

۲۶ مهر ۱۴۰۲، ۱۴:۰۱
کد خبر: 85262647
دمای شهرکرد به زیر صفر رسید

شهرکرد- ایرنا- معاون توسعه و پیش‌بینی هواشناسی چهارمحال و بختیاری گفت: صبح روز چهارشنبه شهرکرد با سه درجه سانتی‌گراد زیر صفر، سردترین ایستگاه مراکز استانهای کشور گزارش شد.

معصومه نوروزی روز چهارشنبه در گفت‌وگو با خبرنگار ایرنا افزود: صبح این روز کمینه دمای ایستگاه‌های بلداجی، دزک و سورشجان نیز به زیر صفر رسید.

وی ادامه داد: همچنین در ۲۴ ساعت گذشته لردگان با بیشینه دمای ۲۷ درجه سانتی‌گراد گرم‌ترین ایستگاه استان به ثبت رسید.

معاون توسعه و پیش‌بینی هواشناسی چهارمحال و بختیاری ادامه داد: روند کاهشی دما تا پایان هفته ادامه دارد از همین رو مرغداران، زنبورداران و کشاورزان نسبت به تنظیم دما و تهویه فضاهای کاری خود اقدام کنند.

نوروزی تصریح کرد: از اواخر وقت چهارشنبه تا روز جمعه به ویژه برای روز پنجشنبه بارش‌های رگباری با رعد و برق انتظار می‌رود و افزایش وزش باد منجر به گرد و خاک و آلودگی هوا می‌شود.

به گزارش ایرنا، با پایان یافتن سال آبی ۱۴۰۱-۱۴۰۲ چهارمحال و بختیاری شانزدهمین سال متوالی خشکسالی خود را پشت سر گذاشت.

اگر چه در سال آبی که گذشت بارش برف در استان تا حدی بهبود یافت و موجب جاری شدن برخی چشمه‌ها شد اما این بارش‌ها در مقایسه با میانگین بلندمدت ۳۲ میلی‌متر کاهش دارد.

چهارمحال و بختیاری سرچشمه ۲ رودخانه زاینده‌رود و کارون و بخشی از رودخانه دز است و افزایش یا کاهش بارش‌ها در این استان، استان‌های خوزستان، اصفهان و فلات مرکزی را تحت تاثیر خود قرار می‌دهد.

اخبار مرتبط

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha