ونزوئلا: بمباران بیمارستان غزه به فهرست بلند جنایت‌های اسرائیل اضافه شد

تهران- ایرنا- دولت ونزوئلا تاکید کرد «اقدام غیر انسانی و غیر قابل توجیه» بمباران بیمارستان غزه به عنوان یک «قتل عام»، «به فهرست بلندبالای جنایت‌های انجام شده اسرائیل در روزهای اخیر علیه غیرنظامیان غزه اضافه شده است».

به گزارش روز چهارشنبه ایرنا به نقل از اسپوتنیک موندو، دولت ونزوئلا حمله به بیمارستان «المعمدانی» را یک «قتل عام» توسط رژیم صهیونیستی توصیف و «با شدیدترین» لحن آن را محکوم کرد.

دولت کاراکاس با اشاره به اینکه این رویداد خشونت‌آمیز باعث مرگ بیش از ۵۰۰ نفر از جمله کودکان، زنان و سالمندان شد، پیشنهاد داد که یک کنفرانس جهانی با مشارکت کشورها و سازمان های بین‌المللی برای احیای حقوق مردم فلسطین علاوه بر تعیین مسئولیت جنایات ثبت شده در روزهای اخیر در این منطقه برگزار شود.

ونزوئلا در بیانیه‌ای که به امضای وزارت امور خارجه ونزوئلا رسیده است، اعلام کرد: این اقدام غیرانسانی و غیرقابل توجیه که به فهرست بلندبالای جنایت‌های انجام شده در روزهای اخیر علیه غیرنظامیان غزه اضافه شده، نقض آشکار حقوق بشر و قوانین بین المللی بشردوستانه است.

طبق این بیانیه، «این اقدام، بار دیگر نشان‌دهنده سیاست آپارتاید، تجاوز و نابودی است که اسرائیل علیه مردم فلسطین مرتکب شده است».

ونزوئلا همچنین با تاکید بر همبستگی خود با مردم فلسطین، از حق آن‌ها برای تعیین سرنوشت و تحکیم یک کشور مستقل دفاع کرد.

دولت کاراکاس در بیانیه خود از جامعه بین‌المللی خواست که با قاطعیت علیه نسل‌کشی که مردم غزه در معرض آن قرار گرفته‌اند، واکنش نشان دهند و توقف فوری تجاوزهای اسرائیل را خواستار شوند.

نیکلاس مادورو رئیس‌جمهوری ونزوئلا به تازگی در گفت‌وگو با محمود عباس رئیس تشکیلات خودگردان فلسطین، «حمله‌های بی رویه اسرائیل علیه غیر نظامیان» را محکوم کرد و از ارسال ۳۰ تن کمک‌های بشردوستانه این کشور آمریکای لاتین به غزه در روزهای آینده خبر داد.

جنایات صهیونیست‌ها در غزه در حالی وارد دوازدهمین روز خود شده است که دیشب یک نمونه دیگر از حقوق بشر صهیونیستی با بمباران وحشیانه بیمارستان المعمدانی غزه و به خاک و خون کشیده شدن مجروحان بستری و مردم پناه برده به آنجا دوباره به نمایش درآمد؛ این جنایت در حالی رخ داد که کشورهای غربی همچون آمریکا، انگلیس، فرانسه و آلمان با تمام توان از رژیم صهیونیستی حمایت کرده‌اند.

وزارت بهداشت فلسطین در نوار غزه بامداد چهارشنبه اعلام کرد که شمار شهدای غزه از آغاز نبرد طوفان الاقصی تا کنون به ۳ هزار و ۲۰۰ نفر رسیده است.

اخبار مرتبط

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha