امیدآفرینی و فراهم کردن زمینه حضور حداکثری مردم در انتخابات تکلیف دهیاران است

همدان- ایرنا- معاون امور دهیاری‌های سازمان شهرداری‌ها و دهیاری‌های وزارت کشورگفت: فراهم کردن زمینه حضور حداکثری مردم در انتخابات مجلس شورای اسلامی در اسفند ماه امسال، امیدآفرینی و ایجاد وحدت تکلیف مهم دهیاران است.

به گزارش خبرنگار ایرنا، مهیار نورعلی روز چهارشنبه در همایش بزرگ دهیاران استان همدان نقش بخشداران و دهیاران را در جلب مشارکت حداکثری مردم و افزایش شور و نشاط اجتماعی در روستاها برای حضور در انتخابات را بی بدیل دانست.

وی ادامه داد: امیدآفرینی، جلب رضایت مردم، حضور حداکثری مردم در انتخابات و برگزاری جلسات جهاد تبیین از وظایف دهیاران است و آنها باید استقلال خود را به عنوان یک نهاد اجرایی در انتخابات حفظ کنند.

نورعلی، دهیاران را خط مقدم جهاد و خدمت رسانی بی واسطه به مردم دانست و افزود: این اولین همایش است که قبل از دولت مردمی سابقه نداشت.

معاون امور دهیاری‌های سازمان شهرداری‌ها و دهیاری‌های وزارت کشور با اشاره به پرداخت تسهیلات پنج میلیارد ریالی برای ازدواج با دختران دهه شصتی روستایی گفت: به همت انسیه خزعلی معاون رییس جمهور در امور زنان و خانواده، یک میلیارد ریال تسهیلات ازدواج، ۲ میلیارد ریال تسهیلات خرید کالا و ۲ میلیارد ریال تسهیلات اشتغال‌زایی پرداخت می شود و می‌توان تا حد زیادی اشتغال و ازدواج روستاییان را تسهیل کند.

نورعلی، از حل وضعیت بیمه دهیاران پاره وقت تا هفته آینده خبر داد و اظهار کرد: تا پیش از این دهیاران پاره وقت ۱۶۰ سال باید کار می کردند تا بیمه آنها تکمیل شود اما به همت دولت سیزدهم وضعیت بیمه دهیاران پاره وقت تا هفته آینده حل شود.

وی افزود: سالانه ۴۰۰ هزار میلیارد ریال بین روستاهای کشور توزیع می‌شود و تا پایان سال نیز خط اعتباری ۱۰ هزار میلیارد ریالی برای دهیاران در نظر گرفته شده تا از دغدغه‌های معیشتی فاصله بگیرند.

نورعلی گفت: روستا جایی است که محیط و طبیعت بر ارکان زندگی غالب می‌شود و امروز اتفاق بدی در کشور رخ داده و با تزریق اعتبار پارک در روستاها احداث می شود درحالی که کل روستا باید فضای سبز باشد.

وی افزود: روحیه روستایی مصرف گرا در روستا افزایش یافته، هویت مولد گرایی از بین رفته و تولید زباله در روستاها افزایش یافته است.

معاون امور دهیاری‌های سازمان شهرداری‌ها و دهیاری‌های وزارت کشور ادامه داد: اداره امور عمومی روستاها فقط راه، برق و آب نیست بلکه باید در تمام شئونات روستا دخالت، تصمیم‌گیری و برنامه‌ریزی کنید.

نورعلی، دهیاران را حکمران های روستاها برشمرد و افزود: در زمان انتخابات دهیاران باید در مشارکت بالا در انتخابات حرکت کنند و به موضوع طلاق در روستاها نیز ورود کند.

وی ادامه داد: برای رسیدن به توسعه پایدار و درآمد زا باید به طرح درآمدزا اجرا و از درآمد طرح‌ها وسایل مورد نیاز روستا را خریداری کنیم.

معاون امور دهیاری‌های سازمان شهرداری‌ها و دهیاری‌های وزارت کشور افزود: دهیاران باید به سمت توسعه کیفی، اشتغال پایدار و معیشتی پیش بروند.

نورعلی اظهار کرد: از توزیع سالانه ۴۰۰ هزار میلیارد ریال به روستاهای کشور درگام اول ۳۳۰ میلیارد ریال برای استان همدان مصوب شده است و برهمین اساس روستاها باید هویت و اشتغال خود را حفظ کنند.

وی افزود: شرط توسعه در کشورها تمرکززدایی در مدیریت‌هاست که وجود ۴۰ هزار دهیاری در کشور نشان می‌دهد مدیریت از سطح وزاتخانه ای به سمت مدیریت محلی طی شده و این راه توسعه کشور است.

معاون امور دهیاری‌های سازمان شهرداری‌ها و دهیاری‌های وزارت کشور با اشاره به اینکه جمعیت روستایی کشور نسبت به ۴۰ سال گذشته ۲ برابر شده است گفت: ۱۷ میلیون نفر جمعیت روستایی کشور در اول انقلاب بوده که ۲۵ میلیون تن محصول تولید می‌کردند اما امروز به ۳۰ میلیون نفر جمعیت روستایی با تولید ۱۲۵ میلیون تن محصول غذایی روستایی رسیده ایم.

نورعلی اظهار کرد: رشدشهری کشور هفت برابر شده اما جمعیت روستایی استان نیز کاهش نداشته بلکه ۲ برابر شده است که این نشان از توسعه است.

وی با بیان اینکه استخدام دهیاران برای دولت امکان‌پذیر نیست ادامه داد: دهیار شدن امنیت شغلی برای افراد نمی‌آورد و دهیاران برای مدت چهار سال از سوی شورای انتخاب می‌شوند.

معاون امور دهیاری‌های سازمان شهرداری‌ها و دهیاری‌های وزارت کشور با تسلیت به مناسبت حوادث اخیر در غزه و کشته شدن کودکان بی‌گناه این سرزمین اظهارکرد: از بین رفتن رژیم سفاک صهیونیست از پیش بینی ما نزدیک تر است.

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha