۲۶ مهر ۱۴۰۲، ۱۳:۵۴
کد خبر: 85262869
T T
۰ نفر

برچسب‌ها

پوتین: حمله به بیمارستان غزه یک فاجعه انسانی است

تهران - ایرنا - ولادیمیر پوتین رئیس جمهوری روسیه درباره حمله عصر روز گذشته رژیم صهیونیستی به بیمارستان المعمدانی غزه گفت که حمله به این بیمارستان یک تراژدی و فاجعه انسانی است و امیدوارم حامل پیامی مبنی بر لزوم توقف درگیری باشد.

به گزارش ایرنا پوتین در پایان گفت و گوی سه ساعته خود با شی جین پینگ همتای چینی خود در یک کنفرانس مطبوعاتی گفت: تصور می کنم بازیگران اصلی خواهان عمیق شدن درگیری بین فلسطین و اسرائیل نیستند.

وی افزود: تصور می کنم که هیچ کسی نمی خواهد درگیری فلسطین و اسرائیل را به یک جنگ تمام عیار تبدیل کند.

پوتین همچنین گفت در مذاکرات سه ساعته خود با شی جین پینگ درباره دستور کار دوجانبه و وضعیت خاورمیانه گفتگو کردیم و رئیس جمهور چین را به تفصیل در جریان وضعیت پیرامون اوکراین قرار دادم.

او تاکید کرد : تهدیدهای مشترک تنها می تواند همکاری بین روسیه و چین را تقویت کند

«شی جین پینگ» رئیس جمهوری چین امروز (چهارشنبه ۲۶مهر) با «ولادیمیر پوتین» همتای روسی خود در حاشیه سومین «یک پهنه، یک راه» دیدار و تبادل نظر کرد.

شی در این دیدار گفت: اعتماد متقابل سیاسی بین دو کشور به طور مداوم در حال افزایش است.

پوتین: حمله به بیمارستان غزه یک فاجعه انسانی است

شی تاکید کرد که توسعه ارتباطات راهبردی پکن - مسکو حفظ کرده است و حجم تجارت و تبادلات دو کشور نیز به سمت ۲۰۰ میلاردی دلاری پیش می رود.

وی با اشاره به اینکه سران دو کشور در طول این ده سال گذشته بیش از ۴۲ بار هم دیگر ملاقات کردند، تاکید کرد روابط و دوستی عمیقی بین چین و روسیه ایجاد شده است.

رئیس جمهوری چین همچنین خواستار تلاش مشترک پکن و مسکو برای دفاع از عدالت بین المللی شد.

شی جین پینگ رئیس جمهور چین اظهار داشت: چین از فدراسیون روسیه در پیمودن مسیر احیای ملی و حفاظت از حاکمیت، امنیت و منافع ملی حمایت می کند.

پوتین در این دیدار هم تاکید کرد که طرح «یک پهنه، یک راه» به عنوان یک ایده خوب در جامعه جهانی شناخته شده است و امیدواریم کشورهای زیادی به این طرح بزرگ بپیوندند.



نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha