۲۶ مهر ۱۴۰۲، ۱۵:۵۴
کد خبرنگار: 3090
کد خبر: 85262885
T T
۰ نفر

برچسب‌ها

استاندار: همدان رتبه سوم کشور در صدور اسناد کشاورزی را دارد

همدان-ایرنا- استاندار همدان گفت: استان همدان با صدور اسناد و اجرای حدنگاری(کاداستر) برای ۲۳۴ هزار و ۶۹۲ هکتار اراضی کشاورزی در ۱۶۴ پلاک و با رفع تداخلات به مساحت ۵۲۳ هزار و ۶۸۵ هکتار از اراضی کشاورزی استان رتبه سوم کشوری را از حیث کسب کرده است.

به گزارش خبرنگار ایرنا، علیرضا قاسمی‌فرزاد روز چهارشنبه در همایش بزرگ دهیاران استان همدان با حضور مهیار نورعلی، معاون دهیاری های سازمان شهرداری ها و دهیاری های کشور، ضمن تسلیت فاجعه بزرگ انسانی در غزه در پی جنابت صهیونیست ها، اظهار کرد: سنددار شدن اراضی کشاورزی در دولت سیزدهم هدف‌گذاری شده است و اگر کشاورزان برای اراضی خود سند دریافت کنند در توسعه اراضی موثر است.

وی همچنین گفت: در استان همدان هزار و ۶۰ روستا وجود دارد که ۹۱۷ روستای استان دارای دهیاری هستند و بیشترین تعداد روستاهای استان همدان با ۲۱۱ روستا در شهرستان ملایر و بیشترین نسبت سکنه روستایی استان در کبودراهنگ ۷۶ درصد و رزن ۷۵ درصد است.

استاندار همدان با بیان اینکه ارتقای خدمات رسانی در روستاها مورد توجه ویژه دولت سیزدهم است، ادامه داد: براساس توافق‌نامه‌ با مسئول قرارگاه سازندگی ۲۰۰ روستای بالای ۲۰ خانوار استان همدان ظرف سه سال آینده آبرسانی شود.

قاسمی‌فرزاد گفت: سال گذشته برخی شهرها و روستاهای استان دچار بحران آب بودند که در حال برطرف شدن است و برهمین اساس امسال ۱۶۰ روستا طبق توافق با قرارگاه امام حسن مجتبی(ع) آبرسانی خواهند شد.

وی ادامه داد: طرح جهاد آبرسانی به روستاهای استان ۷۰ درصد پیشرفت دارد و قرارگاه سازندگی و محرومیت زدایی جهادی عمل کرده که تا پایان سال به اتمام می رسد.

استاندار همدان با اشاره به اینکه در بازسازی و مقاوم‌سازی مسکن روستایی نیز بنیاد مسکن انقلاب اسلامی استان جهادی پای کار بوده است،گفت: تعهد مسکن روستایی استان همدان ۱۶۵ هزار واحد مسکونی بوده و تاکنون ۱۱۰ هزار و ۵۸ واحد بهسازی و نوسازی شده است که ۷۶ درصد تحقق داشت.

قاسمی‌فرزاد با اشاره به اجرای طرح مسکن اشتغال محور در روستاهای استان همدان،گفت: براساس این طرح بنیاد مسکن، در مسکن های روستایی که مقاوم‌سازی می‌شوند، طبقه زیرین به کارگاه تولیدی تبدیل می شود تا ایجاد اشتغال و درآمد برای روستائیان و مهاجرت معکوس صورت گیرد.

وی افزود: تعهد استان همدان در نهضت ملی مسکن ساخت ۱۴ هزار واحد در ۲ سال است که هشت هزار واحد به مرحله قرارداد بانکی رسیده و حدود ۶ هزار واحد تکمیل و تحویل داده شده است.

استاندار همدان ادامه داد: بنیاد مسکن در حوزه مسکن شهری هم اقدامات خوبی دارد به طوری که با توجه به توان و ظرفیت بالای بنیاد مسکن مقرر شد ۱۱ هزار واحد نهضت ملی مسکن در همدان ساخته شود به طوری که در مجموع ۳۲ هزار واحد مسکن توسط بنیاد مسکن در حال ساخت است.

قاسمی‌فرزاد در بخش دیگری از صحبت های خود با اشاره به آغاز طرح مردمی کاشت یک میلیارد درخت همزمان با دومین کنگره ملی هشت هزار شهید در همدان گفت: سهم استان همدان ۱۲ میلیون اصله نهال است و سالیانه باید سه میلیون اصله نهال تولید و کاشته شود که استان در این زمینه پیشگام بوده و تا پایان سال بناست هشت میلیون درخت کاشته شود.

دهیاران حلقه واسط بین دولت و مردم

وی همچنین اظهار کرد: دهیاران حلقه واسط بین دولت و مردم هستند و باید خود را نماینده حاکمیت بداند و فاصله‌ای بین مردم روستا و حاکمیت نباشد.

استاندار همدان خطاب به دهیاران افزود: مشارکت در انتخابات را در سطح روستاها بالا ببرید ضمن اینکه جایگاه دهیاران باید مستقل باشد و جهت‌گیری در مشارکت انتخابات نباشد.

قاسمی‌فرزاد با تاکید بر سرکشی بخشداران از روستاها گفت: بخشداران باید سرکشی و بازدید از روستاها را در دستور کار خود قرار دهند.

استاندار: همدان رتبه سوم کشور در صدور اسناد کشاورزی را دارد

واکنش به جنایات صهیونیست ها وظیفه شرعی است

معاون سیاسی، اجتماعی و امنیتی استاندار همدان نیز گفت: واکنش نشان دادن به جنایات صهیونیسم وظیفه و تکلیف شرعی همگانی است و امروز در سراسر کشور انزجار عمومی از این رژیم کودک کش را فریاد خواهند زد.

حسن رضانیا اظهار کرد: طبق فرمایش مقام معظم رهبری شکست مفتضحانه رژیم صهیونیستی که نسل مقاومت فلسلین در ۱۵ مهرماه رقم زد فتح الفتوح بود و غیرقابل ترمیم است و نظام استکباری تلاش می‌کند که فتح الفتوح از یادها برود.

وی ادامه داد: رژیم غاصب صهیونیستی تلاش کرد با تمام امکانات سرزمین شکست ناپذیر برای خود تشکیل دهد و با توسعه روابط با کشورهای عرب سعی داشت نظم منطقه را بهم بزند اما در این مسیر شکست خورد.

معاون سیاسی، اجتماعی و امنیتی استاندار همدان افزود: تحلیل گر صهیونیستی اعلام کرد اگر ما غزه را ویران کنیم این شکست بزرگ امنیتی که دچار شدیم جبران نخواهد شد و برهمین اساس آنان از سر استیصال بمب بر سر خانه و کاشانه مردم بی دفاع و بیمارستان خالی می کنند.

در پایان این آیین سامانه "جی آی اس" استان همدان رونمایی شد و از دهیاران نمونه استان همدان قدردانی به عمل آمد.

اخبار مرتبط

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha