۲۶ مهر ۱۴۰۲، ۱۵:۰۶
کد خبرنگار: 1309
کد خبر: 85262897
T T
۰ نفر

برچسب‌ها

اجرای قانون شفافیت و نظارت بر تامین مالی فعالیت‌های انتخاباتی در بوشهر

بوشهر-ایرنا- رئیس هیات نظارت برانتخابات دوازدهمین دوره مجلس شورای اسلامی در استان بوشهر گفت: برای نخستین بار طبق قانون‌، هرگونه هزینه‌های مالی نامزدهای انتخابات و احزاب و گروه‌های سیاسی و هواداران نامزدها در تبلیغات و امور مرتبط با انتخابات شفاف سازی و ساماندهی می‌شود.

خلیل رضایی روز چهارشنبه در گفت‌وگو با ایرنا با اشاره به لزوم افتتاح و اعلام شماره حساب ویژه انتخابات توسط تمامی نامزدها در زمان ثبت‌نام قطعی اظهار کرد: هر داوطلب ملزم به تکمیل سوابق شغلی، آموزشی، فرهنگی، سیاسی و اجتماعی در سامانه مربوطه است.

وی افزود: علاوه بر آن شماره حساب مخصوص انتخابات و نماینده مالی خود با مشخصات کامل معرفی و تمامی هزینه‌ها و نقل و انتقال وجوه و منابع نقدی مربوط به هزینه‌های انتخاباتی تنها با ساز و کارهای خاص و شفاف از این سامانه مالی انجام می‎‌گیرد.

رئیس هیات نظارت برانتخابات دوازدهمین دوره مجلس شورای اسلامی در استان بوشهر تصریح کرد: در قانون شفافیت و نظارت بر تامین مالی فعالیت‌های انتخاباتی نامزدها، هزینه‌ها شامل دایرکردن محل ستاد، تبلیغات مجاز، برپایی تجمعات عمومی و مرتبط با اهداف انتخاباتی و حق الزحمه عوامل ستاد تبلیغاتی است.

رضایی عنوان کرد: سایر هزینه‌ها و تعهدات از جمله کمک ‌و ارائه خدمات نقدی و غیرنقدی به افراد و موسسات دیگر توسط نامزد یا از طرف وی ممنوع و در حکم خرید و فروش رای محسوب می شود.

رئیس هیات نظارت شورای نگهبان در استان بوشهر در خصوص قانون شفافیت مالی کاندیداها گفت:دریافت هرگونه کمک مالی از اشخاصی که تابعیت غیر ایرانی داشته یا اشخاصی که به جرائم اقتصادی محکوم شدند، ممنوع است.

وی بیان کرد: در صورتی که پرداخت کننده کمک، مشخص نباشد اموال و مبالغ واریزی اعم از نقدی و غیرنقدی مشمول احکام اموال مجهول المالک بوده و صاحب حساب حق تصرف و برداشت ندارد.

رضایی ادامه داد: قانونگذار در این قانون، تمامی سازو کارهای لازم، اعم از دریافت‌ها پرداخت‌ها، ثبت و ضبط اسناد مالی، نظارت بر حسن اجرای قانون توسط دستگاه‌های مختلف، الزام بانک‌ها به ارائه گزارش مالی به مبادی ذیربط، تسویه حساب کامل توسط داوطلبان و نماینده مالی و ارائه گزارش مستند به وزارت کشور و شورای نگهبان در موعد مقرر و مجازات مقرر و حتی محرومیت از نامزدی در هرگونه انتخابات را جهت متخلفین پیش بینی کرده است.

اخبار مرتبط

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha