خسروپناه خواستار توسعه آموزش زبان فارسی در فیلیپین شد

تهران- ایرنا- دبیر شورای عالی انقلاب فرهنگی در دیدار با رییس کمیسیون ملی فرهنگ و هنر فیلیپین، خواستار توسعه آموزش زبان فارسی در فیلیپین به‌ویژه برای ایرانیان ساکن این کشور شد.

به گزارش گروه علم و آموزش ایرنا از شورای عالی انقلاب فرهنگی، حجت السلام والمسلمین عبدالحسین خسروپناه شب گذشته با با ویکتورینو مپا مانال رییس کمیسیون ملی فرهنگ و هنر جمهوری فیلیپین دیدار و بر همکاری علمی بین دو کشور تأکید کرد.

خسروپناه در این دیدار، با اشاره به سفر به خود به این کشور اظهار داشت: مردم فیلیپین متمدن هستند و این کشور اساتید دانشمند متعددی دارد.

وی درخصوص هنر صنایع دستی فیلیپین اظهار داشت: صنایع دستی فیلیپین بسیار ارزشمند است؛ از جمله صنایع دستی صدفی که در این کشور تولید می‌شود، بسیار زیباست.

دبیر شورای عالی انقلاب فرهنگی درباره اشتراکات فرهنگی میان دو کشور نظیر موضوع جایگاه خانواده، بیان کرد: شورای عالی انقلاب فرهنگی اسناد مهمی را در حوزه فرهنگی و موضوعات خانواده و جمعیت و آسیب‌های اجتماعی دارد و عالی‌ترین مرجع در این حوزه‌هاست؛ چراکه روسای سه قوه، وزرا و نخبگان در این شورا حضور دارند و مصوبات آن از طریق رییس جمهور ابلاغ می‌شود.

خسروپناه با اشاره به برخی از اسناد راهبردی شورای عالی انقلاب فرهنگی نظیر نقشه جامع علمی کشور و اسناد ذیل آن مانند سند هوا و فضا، سند گیاهان دارویی و طب سنتی، سند امنیت غذایی تصریح کرد: شورای عالی انقلاب فرهنگی زیر نظر رهبر جمهوری اسلامی ایران است و هدایت‌گری مسیر آن از سوی ایشان صورت می‌گیرد.

دبیر شورای عالی انقلاب فرهنگی با تاکید بر اهمیت جایگاه علم و فرهنگ در نگاه رهبر معظم انقلاب اسلامی، گفت: رهبر جمهوری اسلامی ایران فردی حکیم و مدیری توانمند است که هدایت‌گری جریان علم و فناوری در کشور با تدابیر ایشان بوده است.

وی افزود: ایشان هر سال با استادان دانشگاه، نخبگان و دانشجویان دیدارهای مفصل دارند و روز گذشته سه ساعت با نخبگان جلسه داشتند که توصیه می‌کنم سخنرانی ایشان را مطالعه کنید تا نگاه راهبردی رهبر جمهوری اسلامی ایران به علم و فناوری را دریابید.

وی ایران و فیلیپین را دو کشور دوست و برادر قلمداد کرد و گفت: آماده‌ایم دستاوردهای حکمرانی علم و فناوری را در اختیار شما بگذاریم و ارتباط نزدیک بین اساتید دو کشور برقرار کنیم تا گفتگوی علمی و تمدنی بین دو کشور شکل گیرد. همچنین می‌توان همکاری‌های علمی دو جانبه را با حضور اساتید دو کشور در دستور کار قرار داد.

دبیر شورای عالی انقلاب فرهنگی همچنین خواستار توسعه آموزش زبان فارسی در فیلیپین به‌ویژه برای ایرانیان ساکن این کشور شد و گفت: نسل‌های بعدی ایرانیانی که در فیلیپین زندگی می‌کنند به آموزش زبان فارسی نیاز دارند به همین دلیل پیشنهاد می‌کنیم در این زمینه اقدامات لازم صورت گیرد.

خسروپناه خواستار توسعه آموزش زبان فارسی در فیلیپین شد


علاقه مندی فیلیپین برای مبادله صنایع دستی با ایران
رییس کمیسیون ملی فرهنگ و هنر جمهوری فیلیپین نیز در این نشست با تبریک دستاوردهای جمهوری اسلامی ایران در زمینه علم و فناوری گفت: لازم است مردم فیلیپین با تاریخ و دستاوردهای علمی ایران آشنا شوند.

ویکتورینو مپا مانال با بیان اینکه همچنان که شما در ایران خانواده را محترم می‌دانید، ما نیز در فیلیپین برای خانواده اهمیت زیادی قائل هستیم، ادامه داد: از مبادلات اقتصادی با ایران استقبال می‌کنیم.

رییس کمیسیون ملی فرهنگ و هنر جمهوری فیلیپین همچنین با ابراز خرسندی از توجه دبیر شورای عالی انقلاب فرهنگی به هنر صنایع دستی گفت: مایل هستیم در زمینه صنایع دستی نیز با ایران مبادله داشته باشیم.

در پایان این نشست دبیر شورای عالی انقلاب فرهنگی و رییس کمیسیون ملی فرهنگ و هنر جمهوری فیلیپین هدایایی از صنایع دستی دو کشور به یکدیگر اهدا کردند.

اخبار مرتبط

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha