امواج ناپایدار بارشی جنوب آذربایجان‌غربی را فرا گرفت

مهاباد - ایرنا - رییس اداره هواشناسی مهاباد گفت: امواج ناپایدار بارشی که با خود رگبار باران به همراه دارند، جنوب آذربایجان‌غربی را فرا گرفت.

اردلان محمدپور روز چهارشنبه در گفت و گو با خبرنگار ایرنا افزود: این امواج ناپایدار بارشی فعالیت خود را که از امروز آغاز کرده، از فردا، پنجشنبه به صورت بارش‌ها به صورت رگبار توام با رعد و برق و وزش باد تقویت می کند و این وضعیت تا روز جمعه تداوم دارد.

وی اضافه کرد: با خروج این امواج ناپایدار بارشی در اوایل هفته آینده روند کاهش دمای هوا در این منطقه تداوم خواهد داشت و به طور نسبی دمای هوا بین سه تا چهار درجه سانتی‌گراد کاهش پیدا می کند.

رییس اداره هواشناسی مهاباد اظهار کرد: در شبانه‌روز گذشته پلدشت با حداکثر دمای ۲۳ درجه سانتی‌گراد، گرمترین شهر و تکاب، نقده و اشنویه با حداقل دمای چهار درجه سانتی گراد سردترین شهرهای آذربایجان‌غربی بودند؛ در این مدت دمای هوا در مهاباد بین هشت و ۲۲ درجه سانتی‌گراد در نوسان گزارش شد.

وی با اشاره به مجموع بارش های پاییزی در مهاباد گفت: در سال آبی جاری تاکنون ۱۴ میلی‌متر بارندگی در این شهرستان ثبت شده که در مقایسه با مدت مشابه سال قبل ۹۰ درصد افزایش داشته است.

ایستگاه هواشناسی مهاباد در سال ۱۳۳۵ به عنوان ایستگاه باران‌سنجی راه‌اندازی شد و از سال ۱۳۶۴ به ایستگاه سینوپتیک (اصلی) ارتقا یافت و در طول شبانه روز (هر ساعت یک بار) تغییرات هواشناسی در آن اندازه گیری و ثبت می‌شود.

شهرستان مهاباد علاوه این ایستگاه هواشناسی سینوپتیک، دارای هفت ایستگاه باران سنجی است.

مهاباد در جنوب آذربایجان‌غربی واقع شده است.

اخبار مرتبط

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha