کاهش نرخ بیکاری به ۵.۱ درصد/ رتبه نخست کشور به آذربایجان‌غربی رسید

ارومیه - ایرنا - مدیرکل تعاون، کار و رفاه اجتماعی آذربایجان‌غربی با اشاره به اینکه روند نزولی نرخ بیکاری در استان در تابستان امسال نیز ادامه یافت، گفت: طبق گزارش مرکز آمار، نرخ بیکاری استان در فصل دوم امسال به ۵.۱ درصد رسید که از این نظر رتبه نخست کشوری را در اختیار داریم.

علی دهقانی روز چهارشنبه در گفت و گو با خبرنگار ایرنا افزود: این در حالی است که در تابستان سال گذشته، نرخ بیکاری ثبت شده در استان، هفت درصد بود و امسال توانسته ایم این رقم را نسبت به مدت مشابه پارسال ۱.۹ درصد کاهش دهیم.

وی با اشاره به اینکه میانگین نرخ بیکاری کشور در تابستان امسال نیز ۷.۹ درصد از سوی مرکز آمار ایران اعلام شده است، اضافه کرد: در این خصوص نیز ۲.۸ درصد با میانگین کشوری فاصله داریم.

مدیرکل تعاون، کار و رفاه اجتماعی آذربایجان غربی ادامه داد: روند بیکاری در استان در تابستان امسال نسبت به بهار نیز کاهشی بوده و از ۶.۷ درصد در بهار به ۵.۱ درصد در تابستان رسیده است.

دهقانی اظهار کرد: علاوه بر نرخ بیکاری، در نسبت های اشتغال و مشارکت نیز وضعیت آذربایجان غربی نسبت به میانگین کشوری بسیار خوب بوده است.

وی گفت: در حالی که نسبت اشتغال در کشور طی تابستان امسال ۳۸.۳ درصد بوده، این رقم در آذربایجان غربی به ۴۳.۳ درصد رسیده و پنج درصد بهتر از میانگین کشوری بوده است.

وی افزود: همچنین در نرخ مشارکت، میانگین کشوری ۴۱.۶ درصد و نرخ استان آذربایجان غربی ۴۵.۶ درصد اعلام شده که فاصله چهار درصدی را نشان می دهد.

به گزارش ایرنا، آذربایجان غربی از ابتدای سال گذشته روند کاهشی نرخ بیکاری را آغاز کرده و در ۶ فصل متوالی، فقط در زمستان سال گذشته میزان نرخ بیکاری در استان ۲ رقمی و در پنج فصل یک رقمی بوده است.

اخبار مرتبط

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha